سیاسی

زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها مشخص شد؟

مهلت ۵ روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ۸۰ داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری امروز شنبه ۱۹ خرداد ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش روند بازار، مهلت ۵روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ۸۰ داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، امروز (شنبه ۱۹ خرداد ماه) به پایان می‌رسد و طبق قانون، شورای نگهبان این حق را دارد که مهلت ۵روزه را به‌مدت ۵ روز دیگر تمدید و تا ۲۴ خرداد ماه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را اعلام کند.

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در همین زمینه و با تأیید این خبر که فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها تمدید می‌شود، گفت: شورای نگهبان تلاش می‌کند مهلت تمدید‌شده حداقلی باشد.

با توجه به تأکید سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر استفاده حداقلی شورای نگهبان از فرصت ۵روزه دوم، پیش‌بینی می‌شود که نتایج بررسی صلاحیت‌‌ها تا دو سه روز آینده و پیش از پایان فرصت ۵روزه دوم اعلام شود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پی سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان شد، قرار است یک سال زودتر از موعد و در تاریخ ۸ تیر ماه سال جاری برگزار شود.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا