فرهنگی

نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۰ این هفته اعلام می شود

سخنگوی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی پذیرش در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ این هفته اعلام می شود.

روند بازار – فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی که پیش از این اعلام شده نتایج نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در هفته آخر مهرماه ۱۴۰۰ (هفته جاری) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار و نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۸ شهریورماه منتشر شد.

تعداد ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و پس از فرصت چند باره تعداد ۲۱۵ هزار و ۷۸۳ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. ظرفیت پذیرش در تمامی دوره‌های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۶ هزار و ۶۹۱ نفر است.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا