سیاسی

زمان جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از جلسه روز شنبه سی ام مرداد با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه روز شنبه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد. در این جلسه نمایندگان برای مخالفت و موافقت با برنامه، خط مشی، اصول کلی و ترکیب هیات وزیران و هر کدام از وزیران به تفکیک ثبت نام خواهند کرد.

وی افزود: شور اول ما در مورد برنامه کلی دولت است که رئیس جمهور ضمن تشریح آن و معرفی وزرای پیشنهادی از ترکیب هیات وزیران دفاع خواهد کرد، سپس ۵ مخالف و ۵ موافق به ترتیب یک مخالف و یک موافق هر کدام ۱۵ دقیقه راجع به ترکیب هیات وزیران صحبت خواهند کرد و نهایتا رئیس جمهور یا نماینده وی به مطالب مطروحه پاسخ می‌دهند که نطق اولیه رئیس جمهور و دفاعیات مجموعا باید دو ساعت و نیم باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: شور دوم ما بررسی جداگانه صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه ها خواهد بود، قبل از صحبت‌های مخالف و موافق هر وزیر، گزارش کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط با آن وزارتخانه قرائت خواهد شد. اگر گزارش یک کمیسیون تخصصی ارائه شود ۱۰ دقیقه و اگر بیش از یک کمیسیون تخصصی باشد هر کمیسیون ۵ دقیقه گزارش می‌دهد که در مورد هر وزیر دو مخالف و دو موافق به ترتیب یک مخالف و یک موافق هر کدام ۱۵ دقیقه صحبت می‌کنند و بعد وزیر یا در صورت صلاحدید رئیس جمهور ۳۰ دقیقه از وزیر مربوطه دفاع می‌کنند یا می‌توانند این وقت را ترکیب کنند. همچنین رئیس جمهور می تواند با استفاده از وقت وزیران در پایان بطور یکجا از همه آنها دفاع کند و نهایتا رای گیری و اعلام نتایج آرا را خواهیم داشت.

موسوی با بیان اینکه جلسات رای اعتماد احتمالا از شنبه تا سه شنبه برگزار خواهد شد، گفت: این جلسات در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد و در این مدت مجلس نطق و دستور ندارد و جلسات صرفا به موضوع رای اعتماد اختصاص خواهد داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا