اقتصادی

زمان عرضه آیفون ۱۵ در ایران مشخص شد

شرکت اپل روز سه‌شنبه این هفته از چهار مدل آیفون ۱۵، پرچم‌دار جدید خود، رونمایی کرد. اما زمان عرضه آیفون ۱۵ در ایران چه تاریخی است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از رونمایی از پرچم‌دار جدید شرکت اپل، ثبت سفارش آن‌ها از امروز، جمعه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ آغاز می‌شود؛ اما زمان عرضه آیفون ۱۵ در چه تاریخی فرا می‌رسد؟

زمان عرضه آیفون ۱۵ در ایران

آن‌طور که محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران، می‌گوید، با توجه به تصمیمات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار چه به صورت گمرکی و چه به شکل مسافری و عدم امکان رجیستر پرچم‌دار جدید اپل، امکان واردات رسمی این گوشی‌ها به ایران وجود ندارد.

وی افزود: در صورت ورود این مدل موبایل به ایران باید آن را جزو دسته کالاهای قاچاق دانست. اما طبق تجربه مدل‌های قبلی، احتمالا زمان عرضه آیفون ۱۵ در ایران هفته آینده، یعنی اوایل مهر ماه باشد.

او درباره کاربری این گوشی‌ها بدون رجیستری توضیح داد که اصولا ۳۰ تا ۴۰ مصرف‌کنندگان گوشی‌های آیفون در ایران در هر صورت باید جدیدترین مدل این گوشی را دست بگیرند که اصطلاحا در بازار از آن‌ها به‌عنوان «خوره‌های آیفون» یاد می‌شود.

عالیان ادامه داد: برای این گروه تفاوتی ندارد که مدل‌های جدید آیفون قاچاق باشنند یا به صورت قانونی وارد کشور شده باشند. آن‌ها همچنین اعتنایی به رجیستری یا عدم رجیستری مدل‌های جدید آیفون ندارند، در هر صورت مصرف‌کننده پرچم‌دار محصولات شرکت اپل خواهند بود. در شرایط کنونی نیز اکثر این افراد یک آیفون ۱۳ برای مکالمات و تماس‌های خود در جیب دارند و در جیب دیگر خود آیفون ۱۴ می‌گذارند که احتمالا به‌زودی تبدیل به آیفون ۱۵ شود.

با توجه به اظهارات دبیر کنگره موبایل ایران، گرچه واردات پرچم‌دار اپل به ایران همچون پرچم‌دار قبلی آن ممنوع است، اما به احتمال فراوان، هفته اول مهر ماه اولین زمان عرضه آیفون ۱۵ در ایران باشد و خوره‌های آیفون بتوانند به‌راحتی آن را در بازار پیدا کنند.

ویژگی‌هایی که آیفون ۱۵ را منحصر به فرد می‌کند

آن‌طور که شرکت اپل مدعی شده، چهار مدل آیفون ۱۵ دارای دوربین‌های بهتر، پردازنده‌های قدرتمندتر و یک سیستم شارژ جدید هستند. تلفن‌های همراه جدید اپل مجهز به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هستند و در باتری آن‌ها از کبالت ۱۰۰ درصد قابل بازیافت استفاده شده است.

بدین ترتیب، یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که اپل در آیفون ۱۵ به وجود آورده، یک سیستم شارژ جدید است. این شرکت با تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا تصمیم گرفت از کابل یو‌اس‌بی سی (تایپ سی یا همان شارژرهای اندرویدی) برای شارژ گوشی‌های جدید استفاده کند.

صفحه نمایش همه مدل‌های آیفون ۱۵ شفاف‌تر از مدل‌های پیشین است. مدل‌های پرو و پرومکس آیفون ۱۵ دارای لنز دوربین جدید و قابلیت زوم اوپتیکال بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا