اجتماعی

زمان واریز سهمیه بنزین ماه آذر

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برخلاف ماه‌های گذشته که سهمیه بنزین ساعت صفر آخرین روز هرماه به کارت سوخت واریز می‌شد سهمیه ماه آذر ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد فردا اول آذر در کارت‌های هوشمند سوخت اعمال می‌شود.

به گزارش روند بازار، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: سهمیه بنزین آذر ۱۴۰۰ به اضافه سهمیه بنزین تشویقی، امشب به کارت های سوخت واریز خواهد شد.

او افزود: سهمیه آذرماه بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته خواهد بود با این تفاوت که سهیمه تشویقی تعیین شده از سوی دولت نیز در کارت‌های سوخت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها واریز خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران به منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین در دوره عدم دسترسی به بنزین سهمیه‌ای به دلیل بروز اشکال در سامانه هوشمند سوخت، وزارت نفت موظف شده از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط، سهمیه تشویقی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵۰۰ تومان را به سهمیه ماهانه خودرو‌ها در آذر ماه ۱۴۰۰ اضافه کند که این سهمیه امشب اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخلاف ماه‌های گذشته که سهمیه بنزین ساعت صفر آخرین روز هرماه به کارت سوخت واریز می‌شد سهمیه ماه آذر ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد فردا اول آذر در کارت‌های هوشمند سوخت اعمال می‌شود گفت: اگر چه در مصوبه دولت برای خودرو‌های مختلف سهمیه تشویقی متفاوتی در نظر گرفته شده است ، اما این ماه به همه خودرو‌ها ۱۰ لیتر و موتورسیکلت‌ها ۵ لیتر سهمیه تشویقی اختصاص می‌یابد و ما به التفاوت آن برای خودرو‌های مشمول در دی ماه لحاظ می‌شود.

به گفته کاهی، سهمیه تشویقی برای انواع خودرو‌ها ۱۰ لیتر بنزین برای خودرو‌های سواری شخصی و مدل بالا، سواری و مدل بالا جانبازان و معلولین، مسافربر شخصی، آموزشگاه‌های رانندگی، آژانس و دستگاه‌های عمومی، وانت کم مصرف، وانت پرمصرف (دوگانه سوز و LPG) و کامیون (دوگانه سوز و LPG)، ۵ لیتر برای موتورسیکلت، ۰ لیتر بنزین برای خودرو‌های سواری عمومی (دوگانه سوز و LPG)، تاکسی و تاکسی ون (دوگانه سوز و LPG)، خطی بین شهری (دوگانه سوز و LPG)، وانت پرمصرف و کامیون (بنزین سوز)،۳۰ لیتر بنزین برای خوردو‌های سواری عمومی (بنزین سوز)، تاکسی (بنزین سوز)، خطی بین شهری (بنزین سوز)، آمبولانس (بنزین سوز، دوگانه سوز و LPG) و۴۰ لیتر بنزین برای اتوبوس، تاکسی ون (بنزین سوز) و مینی بوس (بنزین سوز) خواهد بود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تاکید کرد: در سهمیه آذرماه برای همه خودرو‌ها ۱۰ لیتر بنزین واریز می‌شود و سهمیه تشویقی یاقی مانده برای خودرو‌های مشمول در سهمیه دی ماه آن‌ها لحاظ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا