بورس

سود سهام عدالت متوفیان، اسفند ماه واریز می‌شود؟

ظرف روزهای آینده سود سهام عدالت سال ۹۹ واریز می‌شود. همچنین سازمان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار از افرادی که سود سهام سال ۹۸ خود را نگرفته‌اند خواسته که شماره شبای خود را اعلام کنند. اما سرنوشت سود سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سود سهام عدالت متوفیان همچنان قابل واریز نیست و وراث مشمولانی که فوت شده‌اند، باید برای دریافت سود سهام عدالت فرد متوفی همچنان منتظر بمانند. این در حالی است که برخی بیش از دو سال است که منتظر دریافت سود سهام عدالت فرد متوفی هستند.

تابستان امسال، مدیر سیستم تسویه و پرداخت سپرده‌گذاری مرکزی گفته بود که با همکاری قوه قضاییه قرار است سامانه‌ای ایجاد شود تا سهام عدالت افراد متوفی به وارثان آنها منتقل شود. بعد از راه‌اندازی این سیستم و انتقال سهام عدالت به وراث، آنها می‌توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند.

چهار ماه از آن وعده می‌گذرد و به نظر می‌رسد که این سامانه هنوز راه‌اندازی نشده است و امسال هم سود سهام عدالت افراد متوفی پرداخت نمی‌شود.

شیوه دریافت سود سهام عدالت متوفیان


اما روند دریافت سود سهام عدالت متوفیان چگونه است؟ متوفیان مشمول سهام عدالت حدود ۳ میلیون نفر هستند و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرده که سود معوقه سهام عدالت متوفیان حتما برای وراث واریز می‌شود.

اما وراث این افراد ابتدا باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند. در مرحله بعد این افراد باید منتظر راه‌اندازی «سامانه الکترونیکی تقسیم سود سهام متوفی» بمانند.
در صورتی که این سامانه راه‌اندازی شود، سهام عدالت و سود آن به حساب ورثه فرد متوفی واریز می‌شود. اما چون همچنان این سامانه راه‌اندازی نشده، سود سهام عدالت سال ۹۹ هم به حساب ورثه افراد متوفی واریز نمی‌شود.

زمان واریز سود سهام عدالت


بر اساس وعده‌های داده شده سود سهام عدالت سال ۹۹ قرار است ظرف چند روز آینده به حساب دارندگان واریز شود. بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام سال ۱۳۹۹ مشمولان حدود ۵۵۰ هزار تومان است. اما این مبلغ وابسته به مبلغی است که شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌کنند.

سود سهام عدالت در چند مرحله واریز می‌شود؟ اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر واریز کنند، سود در یک مرحله واریز می‌شود اما اگر جز این باشد، دارندگان سهام عدالت سود خود را در چند مرحله دریافت می‌کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا