اقتصادی

واریز یارانه نقدی تا ساعتی دیگر/ یارانه بعدی ۱۱۰ هزار تومانی است؟

یارانه نقدی آبان تا ساعتی دیگر به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز می‌شود، پس از این واریزی یارانه بعدی به آذر موکول می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، یارانه نقدی آبان تا ساعتی دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، مبلغ این یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، طبق روال ماه‌های گذشته ساعت ۲۴ روز ۲۰ آبان یارانه نقدی به حساب سرپستان خانوار واریز می‌شود. تعداد کل یارانه‌بگیران ۷۸ میلیون نفر است و این یارانه را به صورت کلی سرپرست خانوار می‌گیرد.

از آنجایی که بیش از ۲۱ میلیون سرپرست خانوار در بهار سال گذشته مرحله اول وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند، معهد شده‌اند که اقساط آن را از یارانه نقدی هر ماه کسر شود.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این ماه هفدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

آیا یارانه ۱۱۰ هزار تومانی در راه است؟

با واریز یارانه امشب، پرونده واریز یارانه در آبان بسته می‌شود اما در خصوص ماه آینده به نظر می‌رسد اتفاقات جدیدی در راه است.

چرا که روز قبل موضوع پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی مطرح شد، این خبر را احمد توکلی، اقتصاددان داده است. دو شب قبل ابراهیم رئیسی با جمغی از اقتصادانان جلسه داشت، احمد توکلی یکی از حاضران نشست رئیسی، اعلام کرد که جلسه اقتصاددانان با رئیسی درباره بررسی اثراث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

آنگونه که احمد توکلی به فارس گفته یکی از مواردی که در این جلسه اعلام شده پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی به اقشار آسیب‌پذیر است.

دولت درگیر موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است، آنطور که مجلسی‌ها می‌گویند قرار است ققط به گندم و دارو ارز ترجیحی داده شود. در واقع قرار است منابعی که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دیگر کالاها آزاد می‌شود یارانه پرداخت شود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد احتمالا مساله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ظرف یکی دو هفته آینده نهایی شود. اگر قرار باشد که همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود، می‌توان گفت احتمالا یارانه نقدی جدید از دی ماه پرداخت شود.

البته محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور پیش از این گفته بود دولت در آذرماه خبر خوبی برای مردم دارد. برای همین ممکن است که خبر خوب رضایی پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی باشد. از طرفی این زمزمه مطرح بود که دولت رئیسی یارانه‌ها را از آذرماه افزایش دهد.

بنابراین این احتمال وجود دارد که یارانه واریزی بعدی یارانه ۱۱۰ هزار تومانی جدید باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا