سیاسی

زمان پایان مذاکرات وین مشخص است؟

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت: مذاکرات وین بر سر احیای برجام می‌تواند در ماه جاری به پایان برسد.

به گزارش روند بازار، زمان پایان مذاکرات وین مشخص است؟

به نقل ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی با اشاره به گفتگوی اختصاصی‌اش با ایتارتاس نوشت: مذاکرات وین بر سر برجام می‌تواند تا پایان ماه جاری با موفقیت به اتمام برسد.

با توجه به پیشرفت‌هایی که در مذاکرات وین انجام شده است، اخیرا طرفین مذاکرات مطرح کرده‌اند که این دور ممکن است دور آخر مذاکرات وین باشد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، اخیرا درباره پیشرفت حاصل‌شده در مذاکرات وین گفت: ما رسیدن به یک توافق خوب را در دسترس می‌دانیم و ابتکارات و پیشنهادات عملی، سازنده و مثبت ایران راه را برای رسیدن به چنین توافقی هموار کرده است.

هنوز برخی مسائل حل نشده


رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات وین نیز گفت: ما امیدواریم که گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده نزدیک شود. برای مرحله پس از توافق خوب ما نیازمند این هستیم که گفتگوهایی را با کشورهای مختلف داشته باشیم برای اینکه آماده بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان و اجرای توافقات ذیل برجام که در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام شد، باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از دیدارها و گفتگوها به موازات تبیین سیاست خارجی دولت جدید و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات اقتصادی جهان با جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد، یادآور شد: البته در موضوع مذاکرات وین ما هنوز برخی مسائل حل نشده مواجه هستیم که باقری و همکارانم در وین با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب در وین گفتگوها را ادامه می‌دهند.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: آنچه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و ابتکارات فعالی که جمهوری اسلامی ایران روی میز مذاکره‌کنندگان قرار داده است، ما به یک توافق خوب و دست‌یافتنی بسیار نزدیک هستیم. اما این طرف‌های غربی هستند که بایستی ابتکار و انعطاف واقعی خود را به تصویر بکشند و آنها هستند که [با رویکردشان به ابتکارات جمهوری اسلامی ایران] تعیین می‌کنند که این مذاکرات در چند روز آینده به نتیجه خواهد رسید یا چند هفته آینده.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا