اجتماعیدانش و فناوری

زمان پایان کرونا در ایران و جهان پیش‌بینی شد

محققان سنگاپوری در تحقیقی جدید زمان پایان یافتن اپیدمی کووید-۱۹ را پیش بینی کرده اند. طبق اطلاعات ۹۷ درصد این اپیدمی تا ۲۸ اردیبهشت در ایران کنترل می شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر ، محققان دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور(SUTD)در تحقیقی جدید با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات مربوط به پاندمی کووید ۱۹ در سراسر جهان را تحلیل و زمان احتمالی پایان یافتن شیوع کووید ۱۹ در کشورهای مختلف جهان را پیش بینی کرده‌اند.

طبق اطلاعات آپدیت شده در ۲۸ آوریل (دیروز) در این تحقیق، پیش بینی می‌شود تا ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) ۲۰۲۰ میلادی ۹۷ درصد شیوع کووید ۱۹ در ایران پایان یابد. همچنین تا حدود ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) سال جاری میلادی شیوع این بیماری به طور ۱۰۰ درصد پایان می‌یابد.

همچنین این وب سایت پیش بینی می‌کند تا ۳۰ ماه می (۱۰ خرداد) ۹۷ درصد شیوع ویروس کرونا در جهان پایان یابد. طبق پیش بینی مذکور این اپیدمی در یکم دسامبر (۱۱ آذر) در سراسر جهان به طور ۱۰۰ درصد پایان می‌یابد.

پیش بینی‌های محققان این دانشگاه درباره زمان پایان یافتن شیوع کووید ۱۹ در کشورهای مختلف جهان در وب سایتddi.sutd.edu.sg قابل مشاهده است.

اطلاعات موجود این وب سایت با توجه به موارد تأیید شده ابتلاء به کووید ۱۹ در سراسر جهان ارائه شده است. البته در این وب سایت ذکر شده محتوا فقط برای مقاصد آموزشی و تحقیقاتی ارائه شده و احتمالاً اشتباهاتی نیز دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا