اجتماعی

زمین لرزه ۴.۶ ریشتری اردبیل را لرزاند

زلزله نسبتا شدیدی دقایقی بیله‌سوار مغان در شمال استان اردبیل در مرز جمهوری آذربایجان را لرزاند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، موسسه ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران بزرگی این زمین لرزه را ۴.۶ در مقیاس ریشتر و زمان آن را ساعت هشت و ۴۸ دقیقه و ۴۱ ثانیه روز چهارشنبه اعلام کرده است.

این زلزله در عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته و کانون آن با مختصات عرض جغرافیایی ۳۹.۳۶۵ و طول جغرافیایی ۴۸.۳۱۲ ثبت شده است.

این زمین لرزه در شهرهای گرمی و اصلاندوز مغان هم احساس شده است.

هنوز گزارشی از خسارت این زمین‌لرزه در استان اردبیل مخابره نشده است.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اردبیل مانند بسیاری از نقاط ایران زمین لرزه‌خیز می‌باشد و بزرگترین زمین لرزه ۲۰۰ سال گذشته در این استان که به عنوان مخرب‌ترین زلزله نیز در این مدت به ثبت رسید، دهم اسفند سال ۱۳۷۵ با بزرگی ۵/۵ ریشتر با فعال شدن یکی از گسل‌های دامنه سبلان به وقوع پیوست که خسارات زیادی به منازل و تاسیسات زیربنایی صدها روستای واقع در شهرستان‌های اردبیل ، نیر ، سرعین و مشگین‌شهر وارد و ۷۶۰ نفر از اهالی این روستاها را به کام مرگ کشاند و تلفات سنگینی برجای گذاشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا