اقتصادیکسب و کار

ساخت درگاه پرداخت دونیت

در گذشته‌ای نه چندان دور، برای حمایت از هنرمند یا سازمانی که به آن علاقه‌مند هستیم راه‌ها و ابزار‌های کمی وجود داشت. اما با مرور زمان و ظهور اینترنت روش جدیدی برای حمایت از هنرمندان تحت عنوان دونیت(donate) به وجود آمد که این امر را برای افراد بسیار آسان‌تر ساخت. ابزار‌های نوینی نظیر درگاه پرداخت در جهت تسریع فرآیند دونیت به وجود آمده‌اند که حمایت مالی را برای افراد بسیار آسان‌تر، امن‌تر و قابل اعتماد‌تر از گذشته می‌کنند. ما متن پیش‌رو را برای آشنایی بیش‌تر کاربران و حمایت‌کنندگان با عملکرد و ساخت درگاه پرداخت دونیت آماده کرده‌ایم.

برای اولین بار دونیت در سال ۱۹۹۷ و توسط گروه موسیقی Marillion پدید آمد. این گروه به منظور اجرای کنسرت نیازمند مبلغی در حدود ۶۰ هزار دلار بودند و این وجه را با اطلاع رسانی در اینترنت و از طریق طرفداران خود بدست آوردند. بنابراین بر خلاف تفکر بسیاری از ما ایرانیان، فرهنگ دونیت و دونیت مارکتینگ با پرداخت صدقه متفاوت است. خوشبختانه پس از اقدام عجیب این گروه، فرهنگ دونیت در جهان به خوبی عملی شد و امروزه انواع مختلفی از دونیت را شاهد هستیم.

ایجاد و ساخت درگاه پرداخت دونیت

همانطور که پیش‌تر شرح داده شد، مدت زمان راه‌اندازی و ساخت درگاه پرداخت دونیت بسیار کم بوده و به دلیل اینکه این فرآیند توسط شرکت‌های پرداخت‌یاری صورت می‌گیرد، بنابراین لازم به احراز هویت حضوری و ارائه مدارکی همچون اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) نخواهد بود. از این رو چنانچه تمامی مراحل با موفقیت صورت پذیرند، درگاه شخصی دونیت ظرف یک روز کاری شما ایجاد می‌شود.

مراحل ساخت درگاه پرداخت دونیت

قدم اول: مراجعه به سایت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و ثبت نام در آن

در ابتدا و پیش از هرگونه اقدامی می‌بایست به وب‌سایت یکی از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت داخلی مراجعه کرده و یک حساب کاربری برای خود بسازید. در این قسمت شما تنها با ایجاد یک نام کاربری، رمز عبور و جیمیل می‌توانید در مدت زمان کوتاهی یک پنل کاربری اولیه برای خود بسازید.

قدم دوم: گذراندن مراحل پیش ثبت نام

پس از ثبت نام و ورود به وب‌سایت پرداخت‌یار مد نظر، در این مرحله می‌بایست از طریق منو‌های فراهم شده در سایت، گزینه ساخت درگاه پرداخت را بیابید و بر روی آن کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه، شما به صفحه‌ی جدیدی وارد می‌شوید که در آن باید اطلاعات ضروری برای گذراندن مرحله پیش ثبت نام را طبق توضیحات وارد کنید. این اطلاعات در بسیاری از مواقع شامل: نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، کد معرف (در صورت وجود) و… هستند.

قدم سوم: ورود به بخش ثبت نام اصلی و احراز هویت

چنانچه اطلاعات وارده در بخش پیش ثبت نام دارای صحت کامل باشند، وب‌سایت به صورت خودکار شما را به صفحه ثبت نام هدایت می‌کند. صفحه ثبت نام حاوی فیلدهای مختلفی برای احراز هویت است و کاربران باید به منظور تسریع فرآیند ساخت درگاه پرداخت دونیت، این فیلد‌ها را با دقت کامل پر کنند. شماره شبا کارت بانکی، تصویر شناسنامه، شماره موبایل و تصویر کارت ملی از جمله این فیلد‌ها هستند. همچنین علاوه بر این موارد برای تکمیل مراحل احراز هویت و ایجاد پرونده در شرکت پرداخت‌یاری مد نظر لازم است تا تصویر واضح چهره خود را به همراه کارت ملی در کنار مدارک دیگر آپلود کنید.

قدم چهارم: دریافت درگاه پرداخت دونیت

در نهایت اگر صحت مدارک ارسالی از طرف متقاضیان توسط شرکت ارائه‌دهنده مورد قبول واقع شود، اطلاعات لینک درگاه پرداخت از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. همچنین چنانچه نقصی در اطلاعات وارده شناسایی شود، کارشناسان شرکت با شما تماس گرفته و برای رفع آن راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌کنند.

دونیت کردن

درگاه پرداخت دونیت به چه کسانی داده می‌شود؟

درگاه پرداخت دونیت به تمامی افرادی که محتوایی را در بستر اینترنت ارائه می‌کنند، چیزی را به اشتراک می‌گذارند و یا درخواست کمک مالی برای اهداف دیگر دارند، تعلق می‌گیرد. از این قبیل افراد و مشاغل می‌توان به: استریمر‌ها، فریلنسر‌ها، تولیدکنندگان محتوای (صوتی، تصویری، متنی و ویدئویی)، کپی رایتر‌ها، خیریه‌ها و انجمن‌ها یا هیئت‌های مذهبی اشاره کرد.

درگاه پرداخت دونیت به چه شکل عمل می‌کند و چه نقشی در رشد فرهنگ حمایت مالی دارد؟

به طور کلی درگاه‌های پرداخت به دو شکل مستقیم و واسط ارائه می‌شوند که هر دو دارای نقاط اشتراکی هستند. درگاه پرداخت دونیت یک سرویس درگاه واسط یا غیر‌مستقیم است که توسط شرکت‌های پرداخت‌یاری به اشخاص و کسب و کار‌های نوپای اینترنتی تعلق می‌گیرد. این درگاه در قالب یک لینک پرداخت که حاوی فرم و اطلاعات مشخصی است به متقاضیان ارائه می‌شود و کاربران به وسیله قرار دادن آن در پلتفرم‌های مختلفی همچون: توییچ، اینستاگرام، وب‌سایت و… می‌توانند از حمایت‌های مالی طرفداران و بینندگان برخوردار شوند.

با ساخت درگاه دونیت به یکی از روش‌های پرداخت نوین کسب و کار خود را مجهز کردید و دارای مزایای متعددی و تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ دونیت خواهد داشت. در ادامه شما را با برخی از این ویژگی همراهی می‌کنیم:

  • فرآیند ساخت درگاه پرداخت دونیت بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از درگاه پرداخت مستقیم است.
  • برای ساخت درگاه پرداخت دونیت نیازی به مراجعه حضوری به شرکت ارائه‌دهنده وجود ندارد و تمامی مراحل به صورت آنلاین طی می‌شوند.
  • برخلاف درگاه پرداخت مستقیم، به منظور ساخت درگاه پرداخت دونیت نمی‌بایست مدارک فراوانی را به شرکت پرداخت‌یار ارائه دهید.
  • قابلیت مشاهده تمامی تراکنش‌ها از جمله تراکنش‌های موفق و ناموفق
  • امکان شناسایی و بررسی کامل جزئیات تراکنش‌ها برای شناخت حمایت‌کنندگان خود
  • دریافت گزارشات سالانه، ماهانه و… برای سنجش رشد یا افت حمایت‌های مالی
  • فراهم آوردن محیطی امن و پر‌سرعت برای واریز‌های کاربران به وسیله درگاه دونیت

دونیت با سئو

توضیحات تکمیلی در رابطه با درگاه دونیت

دونیت به زبان ساده یعنی حمایت مالی از افرادی که علاقه‌مند به ارزش آفرینی آن‌ها هستید. حتی تیم‌هایی نظیر استقلال و پرسپولیس که طرفداران بسیاری دارند نیز گاهی از دونیت مارکتینگ بهره می‌برند. بنابراین ما همواره جلوه‌های متنوعی از دونیت را در مشاغل مختلف مشاهده می‌کنیم و از اهمیت آن آگاه هستیم.

در این میان ابزارهایی مانند سرویس درگاه پرداخت برای راحتی و سرعت بخشیدن به حمایت‌های مالی طرفداران پدید آمده‌اند که نه تنها در ایران، بلکه در تمامی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌های داخلی این سرویس رشد چشمگیری در سال‌های اخیر داشته‌اند و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک امکانات بیش‌تری به آن‌ها اضافه شود. امید می‌رود که مخاطبان با مطالعه این مقاله به درک مناسبی از دونیت و روش ساخت درگاه پرداخت دونیت دست یافته باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا