دانش و فناوری

ساخت کفش از پوست پای مرغ

ایده ساخت کفش از پوست پای مرغ برای اولین بار در کارخانه ای در اندونزی شکل گرفت.

به گزارش روند بازار به نقل از تابناک، از صدها سال پیش تاکنون کفش ها با اشکال مختلف و جنس متفاوت عرضه شده است .

کفش های چرمی از نظر برخی افراد زیبا هستند، کفش چرمی از پوست تمساح، مار یا شترمرغ، پوست ماهی و… حالا در اندونزی از پوست پای مرغ کفش درست می کنند.

این ایده اقتصادی و عجیب از سوی جوانی اندونزیایی در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شده است. او پس از پژوهش بسیار دریافت که پای مرغ بافتی شبیه پوست معمول حیوانات در ساخت کفش دارد، با این تفاوت که مرغ به وفور یافت می شود و برخلاف سایر حیواناک در معرض انقراض نیست.

ساخت کفش با پوست پای مرغ در اندونزی

صاحب کارخانه تولید کفش مرغ، نورمن واریکا رمضانی گفت: دلایلی که باعث شد پوست پای مرغ را انتخاب کنند متعدد است، پای مرغ را از رستوران ها می گیرند و به همین دلیل در تلاش هستند تا روی پوست پای مرغ طوری کار کنند تا ارزش و سود بیشتری کسب کنند،.
آقای رمضانی یک تیم پنج نفره دارد، از جمله پدرش که در این فرآیند سخت فعالیت می کند. آن ها کفش هایی را که کاملاً یا جزئی از پوست پا های مرغ است تولید می کند.

کارگران به طور دستی چرم را پوست و سپس رنگ می کنند و آن را به تکه هایی تبدیل می کنند که می توان در ساخت کفش استفاده کرد.

هر یک کفش در حدود ۴۵ پای مرغ نیاز دارد و در حدود سی و پنج تا ۱۴۰ دلار است.
او می گوید: این کفش ها بسیار جذاب و منحصر به فردند و با کفش های دیگر متفاوتند.
پیش بینی می شود زباله های باقی مانده غذایی تا آغاز سال ۲۰۳۰ یک سوم افزایش خواهد یافت و به بیش از یک میلیارد تن خواهد رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا