اقتصادی

وزیر کشور: ساخت ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار دولت قرار دارد

وزیر کشور گفت: امروز در کشور ساخت بالغ بر ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار دولت قرار دارد که اقدامات آن آغاز شده و باید به همت همگان به نتیجه برسد و سپاه به سهم خود این اقدام را آغاز کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، احمد وحیدی ۴ آبان در آیین افتتاح فاز نخست پروژه مسکن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اراک اظهار کرد: استان مرکزی و شهر اراک، پیشرو در مسائل صنعتی است و با حل مشکلات برخی از واحدهای صنعتی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان و خودکفایی هستیم. خودکفایی صنایع موجود در استان می تواند برای کشور در رشته های مختلف ظرفیت های خوبی ایجاد کند که اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: بحث نهضت ملی یک اتفاق مهم است، مسکن یک جای مقدسی است و محل پرورش انسان‌های بالنده و مایه آرامش انسانهاست و ما با نگاه قداست آمیزی به مسکن نگاه می کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: خانه سازی بحث پیشران حرکت اقتصادی و عامل به کار اندازی بیش از ۲۰۰ صنعت است. خانه سازی می‌تواند صنایع را فعال کند و به اشتغال کمک می‌کند و سبد خانوار را از نظر تورم کالاهای اساسی کاهش می دهد.

وحیدی خاطرنشان کرد: ۴ نوع مسکن که از جمله آنها مسکن حمایتی، بافت فرسوده و مسکن ملی است در کشور در حال ساخت است و سپاه پاسداران نیز در این زمینه فعال است و ساخت هزار و ۳۰۰ خانه در اراک توسط سپاه روح الله استان انجام می شود که ۱۳۰ واحد از این واحدها امروز به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: زحمات زیادی برای این طرح ها کشیده می شود که نیاز است این زحمات به سمع و نظر مردم برسد.

وزیر کشور بیان کرد: مردم باید از تدابیر و خلاقیت ها و زنجیره فعالیت هایی که برای این طرح ها انجام می شود آگاه شوند و باید بدانند مسئولان کشور و دولت و نیروهای مسلح در جای جای کشور برای رفع مشکلات جامعه در تلاش هستند.

وحیدی افزود: مسکن سازی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و شخص رئیس جمهور ماهانه جلسه شورای مسکن را برگزار می‌کند و امروز در کشور ساخت بالغ بر ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار مسکن در دستور کار دولت قرار دارد که اقدامات ان آغاز شده و باید به همت همگان به نتیجه برسد و سپاه به سهم خود این اقدام را آغاز کرده است.

خبرنگار: شقایق ابراهیمی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا