فرهنگی

رئیس سازمان سنجش کشور ممنوع‌الخروج می‌شود؟

احمد نادری، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: «برای جلوگیری از تکرار سناریوی خروج از کشور، درنامه‌ای به دادستان محترم، خواهان ممنوع‌الخروج شدن رئیس سازمان سنجش و برخی مدیران آن شدم.»

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، احمد نادری، نماینده مجلس در نامه‌ای به دادستان کل کشور درخواست کرد که ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش ممنوع‌الخروج شود.

نادری در این نامه نوشته است: «باخبر شدیم آقای ابراهیم خدایی، به بهانه فرصت مطالعاتی قصد خروج از کشور را دارند. همچنین شائبه خروج خبر خارج شدن برخی از مدیران این سازمان نیز با عنایت به شکایات و تخلفات گسترده وجود دارد. لذا خواهشمند است دستور مقتضی جهات ممنوع الخروج شدن ایشان را صادر کنید.»

درخواست یک نماینده مجلس برای ممنوع الخروجی رئیس سازمان سنجش

ماجرای تحقیق و تفحص از سازمان سنجش چیست؟

اواخر تیرماه سال جاری نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ موافقت کردند. تحقیق و تفحص از سازمان سنجش روز دوشنبه ، ۲۸ تیرماه بررسی و (۱۶۰) رای موافق، (۱۶) رای مخالف و (۱۰) رای ممتنع داشت.

پس از موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور، این سازمان به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد: «سازمان سنجش آموزش کشور ضمن درک حساسیت و اهمیت وجودی این سازمان با توجه به شفافیت کامل در تمامی حوزه‌های کاری این سازمان و مشخص بودن اسناد و مدارک مالی در تمام دوره‌های مدیریتی، آمادگی کامل خود را با هرگونه تحقیق و تفحص نهادهای رسمی کشور در زمینه آزمون‌ها، نحوه برگزاری، آزمون سازی و شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند.»

به گزارش ایرنا پیش‌تر نادری، نماینده مجلس درباره تحقیق و تفحص از سازمان سنجش گفته بود: «سازمان سنجش و آموزش کشور یکی از دستگاه‌هایی است که تاکنون هیچ گزارش شفافی از عملکرد خود به نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ایرادات و ابهامات زیادی درباره آن مطرح بوده و روز به روز این ابهامات و سئوالات بیشتر می‌شود.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا