ورزش

ساعت بازی ایران در جام جهانی تغییر کرد

با اعلام سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال، تیم ملی فوتبال قطر دیدار افتتاحیه جام جهانی فوتبال را برگزار نخواهد کرد و ساعت برگزاری بازی نخست تیم ملی فوتبال ایران نیز تغییر کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بنا به تصمیم مسوولان جام جهانی فوتبال تیم میزبان بازی افتتاحیه را برگزار نخواهد کرد . بازی نخست جام جهانی بین تیم‌های هلند و سنگال برگزار خواهد شد و تیم قطر به عنوان میزبان بازی‌ها سومین دیدار این تورنمنت را برگزار می‌کند. تغییر در زمان برگزاری دیدار تیم‌های گروه نخست جام جهانی موجب تغییر در دیدار رقابت‌های گروه دوم خواهد شد.

در دوره‌های گذشته میزبان جام جهانی برگزار کننده دیدار افتتاحیه بوده و این تغییر از سوی سایت فیفا از جمله اتفاقات نادر این دوره از بازی‌ها به شمار می‌رود. قرار بود دیدار تیم های قطر و اکوادور در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز نخست بازی‌ها برگزار شود که به ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه ان روز تغییر پیدا کرد.

این تغییر موجب شد تا دیدار تیم‌های ایران و انگلیس در چهارچوب رقابت‌ها گروه دوم ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه برگزار شود. پیش از این قرار بود این دیدار درساعت ۱۹:۳۰ دقیقه برگزار شود.

آخرین دیدار روز نخست مسابقات جام جهانی بین تیم‌های ملی فوتبال آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا برگزار خواهد شد.(ایرنا)

آخرین واکنش‌ها به حذف ایران از جام جهانی


رییس فیفا در مورد حضور زنان در ورزشگاهها گفت: این مساله یکی از موضوعات مورد توجه ماست که از روند سابق آن مطلع هستیم و انتظار داریم در مسابقات آتی فوتبال ایران هم به خواست فیفا در این مورد توجه شده و این مسیر را دنبال کنیم. انتظار ما همکاری نزدیک فدراسیون فوتبال ایران است و در مقابل آمادگی داریم برای تکمیل زیرساخت های ورزشگاههای ایران به منظور حضور بانوان همکاری کنیم.
اینفانتینو همچنین در پاسخ به ماجدی و پیرامون مشکلات مالی فدراسیون فوتبال ایران و مطالبات بلوکه شده این فدراسیون در فیفا عنوان کرد: در گفت و گو با شیخ سلمان و AFC به دنبال یافتن راه حلی برای رفع این مشکل خواهیم بود و تلاش می کنیم با روش مناسبی فدراسیون ایران بتواند به مطالبات خودش دست پیدا کند. از اقدام و تلاش های فدراسیون ایران قدردانی و حمایت کامل خودمان را از این فدراسیون اعلام می‌کنیم. امیدواریم با رفع مشکلات موجود زمینه توسعه و گسترش تعاملات و همکاری ها فراهم شود، همچنین فدراسیون فوتبال ایران که در گروه مناسبی در مسابقات جام جهانی قرار گرفته بتواند برنامه خوبی برای آماده سازی تیم ملی این کشور فراهم کند و ایران با قدرت در جام جهانی حاضر شود.

واکنش سرپرست فدراسیون فوتبال


میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال نیز در این نشست با قدردانی از اینفانتینو بر تلاش فدراسیون فوتبال ایران به منظور توسعه همه جانبه فعالیت‌های بین‌المللی خصوصا دیپلماسی ورزشی تاکید کرده و ارتباط سازنده این فدراسیون با فیفا و AFC در راستای تقویت زیرساخت ها و حل مشکلات فوتبال ایران را تاثیرگذار و حائز اهمیت ارزیابی کرد.

ماجدی همچنین در حاشیه این مراسم نشست مشترکی با فاطما سامورا دبیرکل فیفا داشت که خانم سامورا نیز بر ضرورت استمرار ارتباط و همکاری نزدیک دو طرف به شکل مستقیم و بدون واسطه تاکید کرد و گفت: فیفا در راستای حمایت از فدراسیون های عضو برای حل مشکلات ساختاری و اجرایی فوتیال کشورها تلاش می کند و در این مسیر هیچ توجهی به حواشی و ارتباطات غیر رسمی نداریم. از نظر ما فدراسیون فوتبال ایران مسئولیت کلیه موضوعات مرتبط را بر عهده دارد و در خصوص هر موضوعی تنها به صورت مکاتبه مستقیم با فدراسیون در ارتباط هستیم.(ایرنا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا