اجتماعی

ساعت رسمی کشور امشب تغییر می کند؟

بر اساس مصوبه مجلس، تغییر ساعت رسمی کشور منتفی شده اما سخنگوی دولت اعلام کرده امشب،‌اول فروردین ماه ساعت‌ها تغییر می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز،‌ علی بهادری جهرمی در توییتی از تغییر ساعت رسمی کشور خبر داد و نوشت: «باتوجه به عدم تأیید نهایی مصوبه مجلس، تغییر ساعت رسمی طبق روال سال‌های گذشته در ساعت ۲۴ روز اول فروردین انجام خواهد شد.»

بر این اساس، ساعت ۲۴ امشب، اول فروردین ماه، ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

قبل از این هم سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده بود که «طرح تغییر ساعت رسمی کشور» مجددا به مجلس برگشته است و در شورای نگهبان تایید نشده است.

چندی قبل مجاس طرح تغییر نکردن ساعت رسمی کشور را تصویب کرد. اما این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده است. روز گذشته هم سرپرست معاون امور حقوقی دولت اعلام کرد: چون مصوبه مجلس در خصوص عدم تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب نهایی نرسیده و به قانون تبدیل نشده، دولت موظف به اجرای قانون موجود است و ساعت رسمی کشور در آغاز سال ۱۴۰۱، یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

این مقام مسئول اعلام کرده تا هنگامی که قانون سال ۸۶ اعتبار دارد و مصوبه جدید به قانون تبدیل نشده، تغییر ساعت طبق روال سال‌های گذشته است و ساعت تغییر می‌کند.

بر این اساس در اولین روز سال ۱۴۰۱ ساعت‌های رسمی کشور مجددا تغیر می‌کند و مردم باید ساعت را یک ساعت جلو ببرند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا