اجتماعی

ساعت‌ها امشب تغییر می‌کند؟

به روال سال‌های قبل، ساعت رسمی کشور امشب اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود. این در حالی است که پیش از این تغییر ساعت رسمی کشور در مجلس لغو شده بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: باتوجه به عدم تأیید نهایی مصوبه مجلس، تغییر ساعت طبق روال سال‌های گذشته در ساعت ۲۴ روز اول فروردین انجام می‌شود.

چندی قبل مجلس طرح تغییر نکردن ساعت را تصویب کرد. اما این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده است. روز گذشته هم سرپرست معاون امور حقوقی دولت اعلام کرد: چون مصوبه مجلس در خصوص تغییر نکردن ساعت به تصویب نهایی نرسیده و به قانون تبدیل نشده، باید قانون پیشین را اجرا کرد. پس ساعت رسمی کشور در آغاز سال ۱۴۰۱، یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان هم گفت: به علت اهمیت بالای قانون بودجه، این شورا به بررسی این لایحه پرداخته اما به محض پایان رسیدگی ها، طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته او، «درباره طرح تغییر ساعت رسمی لازم است بررسی های کارشناسی در حوره انرژی و… صورت بگیرد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا