کسب و کار

ساندویچ پانل سقفی و کاربردهای آن

ساندویچ پانل سقفی همانطور که از نامش پیداست، یک پوشش برای سقف است که برای پوشش‌دهی سقف‌های سوله‌های صنعتی، کشاورزی، انبارها،‌ کارخانجات و دیگر سقف‌ها استفاده می‌شود. ساندویچ پانل سقفی همانند ساندویچ پانل دیواری دارای دو ورق است که بین آن‌ها فوم پلی اورتان تزریق شده است.

طراحی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی باید به گونه‌ای طراحی و تولید شود که علاوه بر اینکه سقف را پوشش می‌دهد، کاملا سقف را در مقابل بارش باران و برف آب‌بندی کند. ساندویچ پانل سقفی می‌تواند یک عایق حرارتی و برودتی ایده‌آل برای سقف سازه شما باشد و همچنین به دلیل سهولت در نصب و اجرا، مورد توجه بسیاری از کارخانجات، شرکت‌ها و مدیران آن‌ها است.

ساندویچ پانل‌های سقفی در طرح‌های مختلفی از جمله کرکره‌ای، طرح سفال، طرح ذوزنقه‌ای و شادولاین طراحی و تولید می‌شوند. ساندویچ پانل‌های سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین، بهترین راهکار برای مدیریت انرژی در فضاهای بسته هستند، به همین دلیل به منظور بهترین انتخاب لازم است که شرایط آب و هوایی منطقه را برای چگونگی پوشش سازه خود در نظر بگیرید. از آنجایی که مقاومت، استحکام و طول عمر یک ساندویچ پانل از ویژگی‌هایی هستند که در ساندویچ پانل‌های سقفی حائز اهمیت هستند، خیلی مهم است که از چه نوع مواد اولیه‌ای در ساخت آن استفاده می‌شود.

انواع مختلف ساندویچ پانل های سقفی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که ساندویچ پانل های سقفی برای پوشش دهی سقف سازه ها به کار برده می شوند. نحوه ساخت و متریالی که در ساخت این ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرد مشابه با مواد و متریال به کار رفته در ساندویچ پانل های دیواری است. این مدل از ساندویچ پانل ها همانطور که در بالا هم اشاره کردیم به صورت سه لایه از ورق ها و مواد سختی مانند فولاد و یک لایه میانی نرم مانند فوم پلی یورتان ساخته می شوند.

طراحی ساندویچ پانل سقفی

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل های سقفی تنوع کمتری نسبت به ساندویچ پانل های دیواری دارند، اما به هر حال ساندویچ پانل های سقفی از نظر متریال به کار رفته در آن ها به انواع زیر تقسیم بندی می شوند.

انواع ساندویچ پانل سقفی از نظر متریال به کار رفته در لایه میانی

●       فوم پلی یورتان

پلی یورتان رایج ترین متریالی است که در لایه میانی ساندویچ پانل های سقفی به کار می رود. این نوع از ساندویچ پانل ها عایق های خوبی در مقابل صدا و حرارت هستند، به علاوه ساندویچ پانل هایی که با پلی یورتان ساخته می شوند نسبت به آب و رطوبت هم به صورت عایق عمل می کنند؛ از همین رو این نوع از ساندویچ پانل ها محل مناسبی نیستند.

●       فوم پلی استایرن

ساندویچ پانل هایی که با این فوم ساخته می شوند قیمت مناسب تری نسبت به دیگر متریال های سازنده ساندویچ پانل دارند. پس با این وجود می توان گفت که میزان عایق بندی این نوع از ساندویچ پانل ها نسبت به دیگر ساندویچ پانل ها کمتر است. اما وزن سبک آن ها و اجرای راحت و بدون دردسری که دارند باعث شده استفاده از آن بسیار زیاد باشد.

●       ساندویچ پانل پشم سنگ

در ساخت این ساندویچ پانل ها از پشم سنگ استفاده شده و مقاومت آن ها در برابر حریق و آتش سوزی فوق العاده است.

انواع ساندویچ پانل سقفی از نظر متریال به کار رفته در لایه رویی

●       ورق آلوزینک

این نوع از ساندویچ پنل ها را با استفاده از ترکیب متریال هایی مانند سیلیکون، روی، آلومینیوم و گالوانیزه نورد شده ساخته می شود. این مدل از ساندویچ پانل ها بسیار انعطاف پذیر بوده و رنگ کردن و جوش کردن آن ها بسیار راحت است.

●       ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه از ترکیب فولاد و روی ساخته می شوند. این نوع از ساندویچ پانل ها به علت استفاده از فولاد در پوشش آن ها در برابر عواملی مانند خوردگی مقاومت بالایی دارند؛ از همین رو نسبت به دیگر ساندویچ پانل ها از محبوبیت بیشتر در صنعت ساخت و ساز بهره مند هستند.

●       ورق آلومینیوم

این مدل از ساندویچ پانل ها بسیار سبک و ارزان هستند، انعطاف پذیری بالایی این مدل از ساندویچ پنل ها دلیلی بر محبوبیت آنها است.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی

همانطور که می‌دانید استفاده از شیوه‌های سنتی و مصالح سنتی برای ساخت یک سازه، زمان، هزینه و منابع انسانی بیشتری را نیاز دارد، در حالی که با ساندویچ پانل‌های سقفی می‌توانید این مقدار از هزینه، زمان و منابع انسانی را کاهش دهید و در مدت زمان کوتاهی پروژه خود را به اتمام برسانید. عایق حرارت، برودت، رطوبت و میزان تاثیرگذاری در کاهش اتلاف انرژی از دیگر مزایای اساسی ساندویچ پانل سقفی محسوب می‌شوند و معمولا از آیتم‌هایی هستند که مورد توجه مشتریان خواهند بود.

انواع مختلف ساندویچ پانل های سقفی

 شما می‌توانید از ساندویچ پانل‌های سقفی در هر اقلیمی با هر شرایط آب و هوایی و همچنین یک قیمت اقتصادی ایده‌آل بهره ببرید و با توجه به سلیقه خود محصول خود را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع سفارش دهید. این پانل‌ها در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله، آتش سوزی و وزش بادهای شدید، در برابر زنگ‌زدگی و انواع مواد شیمیایی و حشرات مقاوم هستند. قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست، وزن کم و راحتی در جابجایی و همچنین افزایش طول عمر سازه از دیگر مزایای منحصر به فرد ساندویچ پانل سقفی است.

نتیجه گیری

از ساندویچ پانل سقفی به منظور پوشش سقف ‌های سوله‌های صنعتی، کشاورزی، انبارها،‌ کارخانجات و دیگر سقف‌ها استفاده می‌شود. ساندویچ پانل سقفی علاوه بر پوشش سقف و آب بند نمودن آن باعث ایجاد عایق حرارتی و برودتی شده و سهولت در اجرا و نصب آسان و از همه مهم‌تر زمان کم در اجرای این محصول باعث شده که توجه بسیاری از کارخانجات‌، شرکت‌ها و مدیران آن‌ها را به خود جلب نماید. سفارش ساندویچ پانل از کارخانه عظیم دنیای ماموت بدون دخالت هیچ واسطه می تواند هوشمندانه ترین کار به جهت کاهش هزینه ها باشد برای مشاهده محصولات ماموت وارد لینک روبرو شوید mammutworld .

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا