اقتصادی

ستاره خلیج فارس؛ غول پالایشگاهی ایران، در آستانه عرضه اولیه در بورس

عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در روزهای آینده در بورس ایران انجام می شود. پس از سالها انتظار، بالاخره عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بازار سرمایه سال ۹۹ انجام می شود. پالایشگاه ستاره خلیج فارس را غول پالایشگاهی کشور خطاب کرده اند که با حضور آن در بورس، شاهد افزایش عمق بازار، افزایش ضریب نفوذ بورس در بین مردم و همچنین افزایش سودآوری ۲ سهامدار عمده ستاره خلیج فارس یعنی شستا و تاپیکو خواهیم بود.

قیمت عرضه اولیه ستاره خلیج فارس، قیمت ثبت سفارش عرضه اولیه ستاره خلیج فارس، نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه ستاره نفت خلیج فارس، زمان عرضه اولیه ستاره نفت خلیج فارس را پس از انتشار گزارش اطلاعیه عرضه اولیه ستاره خلیج فارس مطلع خواهیم شد که در همین گفتار، به روز رسانی و اعلام خواهد شد.

شانزدهم شهریور ۹۹ ساعت ۱۵ عصر، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، صورت های مالی حسابرسی شده شرکت نفت ستاره خلیج فارس مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸ که حسابرسی شده است را روی کدال منتشر کرد.

درباره نفت ستاره خلیج فارس

شرکت ستاره نفت خلیج فارس در ۱۱ دی سال ۱۳۸۵ تاسیس شد و صاحب پالایشگاه در بندرعباس است. براورده های اولیه مخارج احداث پروژه حدود ۲۶۰۰ میلیون یورو بوده است. سپس به ۴۰۶۰ میلیون یورو افزایش یافت که ۲۰ درصد آن از محل آورده نقدی و ۷۰ درصد از سایر منابع مثل صندوق توسعه ملی و صندوق انرژی وبانک ها اخذ شد. فاز اول و دوم ستاره خلیج فارس به بهره برداری کامل رسیده و ظرفیت اسمی برنامه ریزی شده در پروژه، پالایش روزانه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی و تولید بنزین و گازوییل است. ظرفیت هر بشکه معادل ۱۵۹ لیتر است. تعداد کارکنان این شرکت بیش از ۲۹۰۰ نفر است.

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس (PERSIAN GULF STAR OIL) مدرن ترین پالایشگاه خاورمیانه است و ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس است. توان تولید ۴۷ میلیون لیتر بنزین در روز با استاندارد EURO 5 دارد. این پالایشگاه را باید یکی از استراتژیک ترین پالایشگاه های خاورمیانه دانست.

محصولات غول پالایشگاهی کشور، بنزین، نفت گاز، نفتا، گاز مایع، نفت سفید و انواع حلال ها است. هم چنین محصولات صادراتی مثل هوی لند و گاز مایع نیز دارد. در سال ۱۳۹۸، نفت ستاره خلیج فارس، ۱۲ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۲۶ متر مکعب بنزین به ارزش ۵۴۰۰۰ میلیارد تومان تولید کرد.

هیات مدیره شرکت ستاره نفت خلیج فارس

هیات مدیره شرکت ستاره نفت خلیج فارس در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ به شرح زیر است. فهرست جدید هیات مدیره را در تابلو معاملاتی ستاره خلیج فارس در نشانی tsetmc.com‌ مشاهده کنید.

• صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت
  • شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران
  • شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین
  • شرکت سرمایه گذاری اهداف شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

نامه شرکت نفت ستاره خلیج فارس به مدیرعامل تاپیکو (سهامدار عمده ستاره نفت خلیج فارس) درباره دستورالعمل نحوه قیمت گذاری میعانات گازی در سال ۱۳۹۹ و سود شرکت

شرکت نفت ستاره خلیج فارس بر اساس صورت سود و زیان مربوط به دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹ که شهریور ۹۹ روی کدال توسط تاپیکو منتشر شد، ۱۱ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است که به نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد.عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

صورت سود و زیان شرکت نفت ستاره خلیج فارس منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

پشت صحنه صورت های مالی شرکت نفت ستاره خلیج فارس

سازمان حسابرسی با انتشار گزارشی، صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸ شرکت نفت ستاره خلیج فارس را بررسی و مراتب را به اطلاع عموم رساند. این اطلاعات برای شما به عنوان سهامدار آینده ستاره نفت خلیج فارس بسیار مهم است. چرا که در آینده می توانید با شرکت در مجمع سهام ستاره نفت خلیج فارس، از مدیران شرکت، نسبت به اتفاقات با اهمیت و اصلاح در صورت های مالی و تجدید ارزیابی دارایی ها و تسعیر نرخ ارز ، درخواست شفاف سازی کنید.

گزارش سازمان حسابرسی درباره صورت های مالی ستاره خلیج فارسعرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس

گزارش سازمان حسابرسی درباره درآمدهای عملیاتی شرکت نفت ستاره خلیج فارس از بنزین تا نفت و گاز در سال مالی منتهی به اسفند ۹۸

طبق گزارش سازمان حسابرسی، مقدار تولید شرکت ستاره نفت خلیج فارس در سال ۹۸ در فاز یک، ۴۶ میلیون و ۵۵ هزار بشکه بود که ۳ میلیون بشکه از ظرفیت اسمی بیشتر بود. هم چنین تولید شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فاز دو، ۳ میلیون بشکه از ظرفیت اسمی ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بیشتر بود.عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

گزارش سازمان حسابرسی درباره مقایسه تولیدات شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۹۷ و سال ۱۳۹۸

وضعیت شستا و تاپیکو با عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

شستا دارای ۸۰ میلیارد قطعه سهم است و شرکت نفت ستاره خلیج فارس از شرکت های غیر بورسی این غول سرمایه گذاری ایران است که اردیبهشت ۹۹ با قیمت ۸۶۰ تومان بورسی شد و در ۱۶ شهریور به ۳۶۲۵ تومان رسید. این عرضه اولیه روی سودآوری شستا تاثیر ژرف خواهد داشت.عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس

تابلو معاملاتی شستا از سهامداران عمده شرکت نفت ستاره خلیج فارس در ۱۶ شهریور ۹۹

شستا صاحب ۳۷ درصد تایپکو است و تاپیکو نیز از سهامداران عمده شرکت نفت ستاره خلیج فارس است. بنابراین تاپیکو نیز از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس در صورت های مالی نیمه دوم سال ۹۹، سود خوبی را شناسایی خواهد کرد. البته شرکت سرمایه گذاری صبا تامین نیز از سهامداران ۷ درصدی تاپیکو است و عرضه اولیه ستاره خلیج فارس، روی سود دهی صبا نیز تاثیر خوبی خواهد داشت.عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

پرتفو غیر بورسی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین (تاپیکو) را در ۱۶ شهریور ۹۹ مشاهده می کنید که ۴۹ درصد سهام نفت ستاره خلیج فارس را در اختیار دارد

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس اولین سودی که دارد، مخصوص سهامداران صبور و بلند مدتی تاپیکو از سهام بنیادی خوش آتیه بازار سرمایه کشور است. ۶۲۴ میلیون سهم نفت ستاره خلیج فارس در اختیار تاپیکو است. پتروشیمی ایلام، پتروشیمی مروارید، پتروشیمی برزویه، پتروشیمی باختر، پتروسینا و پالایش نفت آناهیتا از کاندیداهای عرضه اولیه هستند که سود خوبی را برای تاپیکو به ارمغان خواهد آورد.

نکات مهم درباره شرکت در عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

• زمان ثبت سفارش عرضه اولیه ستاره خلیج فارس با زمان تخصیص سهام عرضه شده در عرضه اولیه ستاره خلیج فارس فرق می کند. به این ۲ موضوع دقت کنید.
  • عرضه اولیه ستاره خلیج فارس را مثل کلیه عرضه اولیه های سال ۹۸ و ۹۹، حداقل ۱۲ ماه سهامداری کنید.
  • برای شرکت در فرآیند عرضه اولیه ستاره نفت خلیج فارس، حتما قیمت سقف ثبت سفارش را که در اطلاعیه بورس اعلام می شود انتخاب و در سامانه معاملاتی انلاین کارگزاری خود وارد کنید.
  • عرضه اولیه ستاره خلیج فارس تاثیر عالی روی سودآوری شستا و تاپیکو به عنوان سهامدار اصلی و عمده ستاره نفت خلیج فارس خواهد داشت. لذا اگر سهامدار این ۲ شرکت هستید، حداقل یک سال به سهامداری خود ادامه دهید.
  • زمان فروش سهم ستاره خلیج فارس پیش از اسفند ۹۹ نیست. دقت کنید. تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی انتظار ۱۴۰ عرضه اولیه داریم. در کلیه عرضه اولیه ها مثل عرضه اولیه ستاره خلیج فارس شرکت کنید.
  • پترول یکی از شرکت های پتروشیمی بورسی و غیر بورسی است. عرضه اولیه ستاره خلیج فارس تاثیری روی سودآوری پترول ندارد. اما باید پرتفو غیربورسی سهامی چون وغدیر و وسپه و پترول و صبا را بررسی کنید چون کاندیداهای زیادی برای عرضه اولیه در حوزه نفت و گاز و انرژی دارند.
  • بورس انرژی ایران یا انرژی۳ (الماس خاورمیانه)، با عرضه اولیه ستاره خلیج فارس و بین المللی شدن بورس ایران از اواخر مهر ۹۹، رونق خوبی میگیرد و شاهد شفاف شدن معاملات حوزه انرژی در این بورس از جمله محصولات و تولیدات ستاره نفت خلیج فارس در بورس انرژی خواهیم بود.

برای اطلاع از برنامه های فعلی و آینده شرکت نفت ستاره خلیج فارس و هم چنین اطلاع از فرصت های کاری رشته های مختلف مهندسی و مدیریت و آی تی این شرکت در سال ۱۴۰۰ شمسی به سایت شرکت نفت ستاره خلیج فارس مراجعه کنید. این شرکت سهامی عام، می تواند گزینه خوبی برای کارآموزی دانشجویان نفت و گاز و پتروشیمی و مهندسی مکانیک و برق باشد. پیمانکار احداث فازهای ۳ گانه پالایشگاه نفت خلیج فارس، قرارگاه خاتم سپاه پاسداران بود.عرضه اولیه ستاره خلیج فارس

سایت شرکت نفت ستاره خلیج فارس برای اطلاع از مناقصات این پالایشگاه بزرگ جنوب کشور

آدرس، تلفن و سایت شرکت نفت ستاره خلیج فارس

• آدرس شرکت نفت ستاره خلیج فارس: تهران، بلوار میرداماد، میدان مادر. خیابان رودبار غربی، کوی کاووسی شماره ۱۴
  • تلفن شرکت ستاره نفت خلیج فارس: ۰۲۱۲۶۷۰۹۵۰۰
  • فکس شرکت ستاره نفت خلیج فارس: ۰۲۱۲۶۷۰۹۹۲۱
  • سایت شرکت ستاره نفت خلیج فارس: www.pgsoc.ir

با عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس، ۴ سهم: انرژی۳، صبا، تاپیکو و شستا، سودآوری خوبی از ورود این ابر پالایشگاه کشور به بازار سرمایه کسب کرده و مثل عرضه اولیه پتروشیمی پارس و نوری، سهامداری بلند مدت آن توصیه می شود. با دلار ۲۵۰۰۰ تومانی و نفت بشکه ای بالای ۴۵ دلار، بسیاری از سهام بورس ایران به خصوص سهام مربوط به حوزه انرژی، نیاز به سهامداری بلند مدت دارد. بورس طبق فاند، صعودی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.