کسب و کار

آیا سرامیک خودرو خاصیت آب گریزی دارد؟

سرامیک خودرو یکی از کارهایی است که می تواند به زیبایی رنگ و نقاشی خودرو کمک کند و باعث درخشندگی رنگ آن شود. همچنین، سرامیک خاصیت آب گریزی دارد و اجازه نمی دهد آب و یا رطوبت بر روی بدنه خودرو بماند. در نتیجه، خطر آسیب به خودرو به حداقل می رسد و این امر می تواند اطمینان خاطر را در ذهن صاحبان خودرو به وجود بیاورد. یکی دیگر از مواردی که سوالات زیادی در مورد آن پرسیده می شود سپر سازی است. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم.

سرامیک خودرو چیست؟

سرامیک بدنه اتومبیل مایعی است که بر روی بدنه اتومبیل ریخته می شود. این مایه با رنگ خودرو واکنش نشان می دهد و لایه ای هیدروفوبیک به وجود می آورد. این لایه خواص بسیار زیادی را بر روی رنگ بدنه خودرو به وجود می آورد که مهمترین آن خاصیت آب گریزی است.

 این امر از آسیب به بدنه خودر جلوگیری می کند. از ویژگی های دیگر لایه هیدروفوبیک که بر روی رنگ بدنه خودرو به وجود می آید مقاومت آن در برابر گرد و غبار است. گرد و غبار اگر بر روی رنگ خودرو بنشینند آسیب های جدی به بدنه خودرو وارد می کنند که با اینکار لایه محافظی به وجود می آید.

آیا سرامیک خط و خش خودرو را از بین می برد؟

یکی دیگر از مواردی که سبب شده است استفاده از سرامیک خودرو مورد توجه قرار گیرد خاصیت آن در پوشش خط و خشی است که روی بدنه خودرو به وجود آمده است. سرامیک خط و خش را به خوبی پوشش می دهد و سطحی یک دست بر روی بدنه خودرو به وجود می آورد. از طرف دیگر، این سرامیک مانند یک مانع عمل می کند و اجازه نمی دهد بدنه خودرو دچار خط و خش شود.

آیا سرامیک از خودرو در برابر اشعه خورشید محافظت می کند؟

خودرو در طول روز در زیر نور خورشید قرار دارد و حرارت ناشی از نور خورشید می تواند رنگ خودرو را از بین ببرد و باعث سوختگی آن شود. سرامیک خودرو می تواند از رنگ خودرو در مقابل نور خورشید محافظت کند و اجازه نمی دهد رنگ خراب شود و ریزش پیدا کند. با توجه به این امور، کسانی که از سرامیک بر روی بدنه خودرو خود استفاده می کنند می توانند طول عمر رنگ خودرو خود را بالا ببرند.

سرامیک خودرو2

آیا پس از سرامیک کردن رنگ خودرو ممکن است کثیف شود؟

این باور غلط در میان عموم وجود دارد که سرامیک خودرو باعث می شود که خودرو کثیف نشود! اما در همینجا به شما می گوییم آلودگی و کثیفی بدنه خودرو یکی از اتفاقات اجتناب ناپذیری است که برای تمامی خودروها رخ می دهد. مسئله ای که در اینجا وجود دارد این است که سرامیک کردن بدنه خودرو باعث می شود که بدنه خودرو به سرعت تمیز شود و شما می توانید با آب یا یک دستمال بدنه خودرو را از هر گونه آلودگی تمیز کنید.

چه زمانی به نقاشی خودرو نیاز داریم؟

گاهی رنگ خودرو آسیب های جدی می بیند که شما باید آن را رنگ کنید. به طو مثال، تصور کنید تصادف کرده اید و بخش هایی از بدنه خودرو دچار فرو رفتگی شده است. در این شرایط، ابتدا فرو رفتگی های بدنه خودرو رفع می گردند و پس آن بتونه کاری و در پایان نقاشی خودرو انجام می شود. نقاشی خودرو نیاز به تمرکز و دقت بسیار بالایی دارد. رنگ خودرو نباید ردی از خود بر روی بدنه خودرو به جای بگذارد و نباید در برخی از قسمت ها برجسته باشد. به همین دلیل، باید کار نقاشی خودرو را به افراد حرفه ای بسارید.

در سپر سازی چه کارهایی انجام می شود؟

زمانی که سپر خودرو در اثر برخورد با موانع و یا تصادفات آسیب می بیند باید سپر سازی انجام شود. گاهی شدت آسیب های به سپر خودرو به حدی است که می توان آن را با صافکاری رفع کرد و گاهی آسیب ها به حدی زیاد است که باید سپر خودرو تعویض شود. تنها یک فرد حرفه ای می تواند در این زمینه نظر دهد. سپر نقش بسیار مهمی در خودرو دارد و از آسیب به اجزای حیاتی خودرو جلوگیری می کند.

برای انجام سرامیک بدنه خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد سرامیک خودرو در اختیار شما قرارد هیم. سرامیک مایعی است که بر روی رنگ خودرو ریخته می شود و لایه محافظی را به وجود می آورد. این سرامیک خاصیت آبگریزی دارد و اجازه نمی دهد اب به بدنه خودرو آسیب بزند. همچنین، سرامیک از جذب گرد و غبار به بدنه خودرو جلوگیری می کند و خراش هایی را که بر روی بدنه خودرو به وجود آمده اند تا حد زیادی پوشش می دهد. اگر به دنبال مرکز معتبری برای انجام سرامیک خودرو، نقاشی خودرو و سپر سازی هستید، می توانید به مرکز صافکاری رضایی (safkarirezaei.com) مراجعه کنید. تمامی افرادی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند تجربه بالایی دارند و به شما کمک می کنند تا مشکلات خودرو خود را رفع کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا