دانش و فناوری

سقوط ۹ پله‌ای اینترنت موبایل ایران / کندی اینترنت ادامه دارد!

با وجود اینکه چند روز قبل وزیر ارتباطات دستور رسیدگی به سرعت اینترنت را صادر کرد، اما رتبه سرعت اینترنت ایران در عرصه جهانی باز هم کاهش یافته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در حالی وزیر ارتباطات در چند روز گذشته گفته بود سرعت اینترنت باید به چند صد مگابایت بر ثانیه برسد، اما براساس آمار جهانی، رتبه ایران در سرعت اینترنت دوباره کاهش یافته است.

طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۲.۳۰ مگابیت‌برثانیه و رتبه‌اش ۸۰ جهانی است، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۱.۳۵ مگابیت‌برثانیه است و در جایگاه ۱۳۴ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.

متوسط سرعت اینترنت ثابت در ماه گذشته،  ۲۱.۳۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۶۲ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در رتبه ۱۳۴ قرار داشت. این نشان می‌دهد که سرعت اینترنت ثابت، تغییری نداشته است.

این در حالی است که در ماه گذشته متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۴۸ مگابیت‌برثانیه بوده است که رتبه ایران را به ۷۱ از میان ۱۴۰ کشور رسیده بود.

دستور وزیر چه شد؟

وزیر ارتباطات اوایل مهر و پس از گلایه بسیاری از کاربران از وضعیت اینترنت، دستور داد کمیته ویژه‌ای با حضور سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری)، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات و اپراتورها تشکیل شود تا به وضعیت سرعت اینترنت سریع‌تر رسیدگی شود.

با وجودی اینکه یک هفته از دستور فوری وزیر ارتباطات برای بررسی دلایل کندی کیفیت اینترنت گدشته است و رگولاتوری ملزم شد تا گزارش اقدامات اجرایی را اطلاع رسانی کند و برای رفع سریع مشکل، راهکار ارائه دهد اما تاکنون اطلاع رسانی جامع و شفافی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت نگرفته است.

گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد که مشکل سرعت اینترنت و پهنای باند همچنان پابرجاست و باعث مشکلاتی برای افراد شده است.

کندی سرعت اینترنت تلفن همراه و ثابت در چند ماه اخیر باعث گلایه‌های فراوانی از سوی کاربران شده است. اما به نظر می‌رسد دولت سیزدهم برای کندی اینترنت برنامه‌هایی را در نظر دارد که در صورت اجرای آن ممکن است سرعت اینترنت بهبود پیدا کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا