اجتماعی

سرعت پیری جمعیت در ایران سه برابر دنیا است

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت گفت: با سرعت سه برابر دنیا به پیری جمعیت نزدیک می‌شویم.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی ظهر پنج شنبه در مراسم جشن اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در استان قزوین اظهار کرد: امروز و با واگذاری این زمین‌ها یکی از میوه‌های فعالیت فعالان حوزه جمعیت کشور چیده خواهد شد.

وی افزود: آرزوی ما این بود که باید خدمت بیشتری به خانواده‌های دارای فرزند بیشتری بشود و امروز با فعالیت‌های وِیژه و شبانه روزی دولتمردان در استان قزوین کلید می‌خورد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون جوانی جمعیت که از سال ۹۹ نگارش شد بیش از صدها ساعت با متخصصان حوزه مسکن و شهرسازی و سازمان‌های مرتبط جلسه برگزار شد تا ماده ۴ قانون جوانی جمعیت نوشته شود.

وی تاکید کرد: مقاومت زیادی شد و گفته می‌شد این کار یک آرزوی تحقق نیافتنی است اما امروز بنا به تحقیقات وزارت راه و شهرسازی اثبات شد با توجه به وسعت سرزمینی کشور برای بیش از ۲۰۰ میلیون نفر منازل تک طبقه با وسعت مناسب تهیه کنیم.

محمدبیگی با بیان اینکه با سرعت سه برابر دنیا به پیری جمعیت نزدیک می‌شویم، تصریح کرد: آئین نامه ارائه مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند آبان سال گذشته ابلاغ شد اما در این مدت اقدامات خوبی در استان‌ها صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه بر اساس این بند از قانون جوانی جمعیت تا حدود ۲۰۰ متر به خانواده‌های سه فرزندی در محل تولد یکی از والدین زمین اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در استان قزوین بیش از هزار خانواده ثبت نام کردند که ۵۵۰ نفر واجد شرایط بودند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز خانواده‌ها در خط مقدم جنگ ترکیبی جمعیتی هستند و ما باید بتوانیم از این خانواده‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی با بیان واگذاری زمین یکی از قوانین جوانی جمعیت است، عنوان کرد: این قانون ۷۳ ماده دارد که مواد زیادی از آن به حوزه‌های تسهیلاتی باز می‌گردد و نیاز است دستگاه‌ها به تعهدات خود در قبال این قانون جامع و کامل متعهد باشند.

محمدبیگی در پایان با بیان اینکه بیش از ۷۳۰ هزار وام فرزندآوری پرداخت شده است، یادآور شد: ۱۹۰ هزار مادر نیز خودروی این قانون را دریافت کرده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا