اقتصادی

سرگردانی قیمت دلار در هیاهوی اخبار سیاسی

قیمت دلار امروز درجا می‌زند. در حالی که قیمت این ارز در آخرین معاملات دیروز روی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شده بود، امروز با ۵۰ تومان کاهش به ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار این روزها تحت تاثیر خبرهای سیاسی، نوسانی است. در حالی که اسکناس آمریکایی در نخستین روز هفته جاری دوباره به کانال ۵۰ هزار تومانی ورود کرده بود، از روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفته و به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگشته است. به این ترتیب در حال حاضر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران با قیمت ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

طی روزهای اخیر بازار ارز دچار سرگردانی شده بود. از یک سو دلار تحت تاثیر سیاست تنش‌زدایی در منطقه کاهشی شده بود و از سوی دیگر با خبر دائمی شدن تحریم‌های ایران، میل به صعود داشت.

در این میان تلاطمات سیاسی در روسیه، هیجان بالایی را به بازار ارز ایران تزریق کرد؛ اگرچه از لحاظ بنیادین، تاثیری در بازار ارز به ویژه معاملات دلار آمریکا نداشت! از سوی دیگر نیز خبر بازگشت ایران به لیست سیاه FATF، بار دیگر دلار را به سمت بالا هل می‌داد.

قیمت دلار از ابتدای معاملات روز گذشته نیز افزایشی بود و این روند تا نیمه روز ادامه داشت. در همین زمان محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با حضور در میدان فردوسی و بازدید از برخش صرافی‌ها تلاش کرد تا در بازار آزاد ارز قدرت‌نمایی کند. حضور او البته چندان هم بی‌تاثیر نبود چرا که تا پایان معاملات روز گذشته، قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی نزول کرد و کاهشی شد.

بر همین اساس قیمت دلار هفته جاری را نوسانی آغاز کرد و شاهد یک رفت و برگشت به کانال ۵۰ هزار تومانی بود.

قیمت ارزهای موثر

امروز قیمت یورو نیز در بازار آزاد نسبت به روز گذشته کاهش داشته و به رقم ۵۴ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است؛ به این ترتیب این ارز اروپایی از روز گذشته تا کنون حدود هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

از سوی دیگر قیمت درهم امارات نیز از دیروز تا کنون حدود ۱۷۰ تومان ارزان‌تر شده و به ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان رسیده است. به این ترتیب اکنون دلار درهم نیز به عدد ۵۰ هزار تومان نزدیک شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا