کسب و کار

سفارش طراحی نما چگونه انجام می‌شود؟

چکیده : در سفارش طراحی نما چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ چگونه باید سفارش طراحی نما را ثبت کنیم؟ در این مقاله به بررسی سفارش طراحی نما می‌پردازیم، همراه ما باشید.

نما یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان است که نقش زیادی را در زیبایی بنا ایفا می‌کند. همانطور که می‌دانید اولین چیزی که ناظران به آن توجه می‌کنند، نمای خارجی یک ساختمان است. اگر سفارش طراحی نما به تیمی متخصص سپرده شود و اجرای آن نیز به بهترین روش صورت بگیرد، هم ارزش مالی ساختمان افزایش پیدا می‌کند و هم از لحاظ بصری زیبایی منحصر به فرد و چشم‌گیری خواهد داشت.

ساختمانی با نمای چشم‌گیر قابلیت این را دارد که به بنایی شاخص در منطقه تبدیل شود و سود زیادی را برای مالک خود به ارمغان آورد. اما چه نکاتی هنگام سفارش طراحی نما مورد توجه است و کارفرمایان باید به چه مواردی توجه کنند؟ همراه ما باشید.  

مواردی که باید هنگام سفارش طراحی نما در نظر گرفت.

به صورت کلی موارد زیادی وجود دارند که قبل از طراحی نما و اجرای آن مورد توجه هستند و یک کارفرما باید آن ها را در نظر بگیرد. اما از اساسی‌ترین آن‌ها باید به بودجه و یافتن شرکتی با سابقه در زمینه طراحی و اجرای نما اشاره کرد.

بودجه

هزینه همیشه از فاکتورهای اصلی در هر زمینه‌ای بوده است، اینکه یک کارفرما چه مبلغی را برای طراحی نما تعیین می‌کند به خود او بستگی دارد، اما نتیجه ای که از طراحی نما به دست می‌آید هم بستگی به بودجه‌ای دارد که او تعیین می‌کند. در واقع این بودجه در نوع متریال و کیفیت آن‌ها و در کل روند طراحی و اجرای نما تاثیر گذار است.

شرکت طراحی و اجرای نمای با سابقه

طراحی نما در سال‌های اخیر توسط افراد بسیاری انجام می‌شود، از دانشجویان معماری تا افرادی که صرفا با دیدن پکیج‌های آموزشی این کار را شروع کرده‌اند و سابقه‌ای ندارند. کارفرمایانی که طراحی نما را به این افراد می‌سپارند باید ریسک‌هایی مانند اجرایی نبودن نما، ناهماهنگی آن با سازه و مشکلاتی که ممکن است پس از اجرا به وجود آید را قبول کنند.

نکته مهم این است که یک کارفرما قبل از اینکه طراحی نما ساختمان را به فرد خاصی بسپارد، تحقیقات لازم را انجام دهد و از سابقه‌ مجری نما مطلع شود. شرکت‌های طراحی و اجرای نمای زیادی وجود دارند که با سابقه زیاد و مهندسانی که دارند، پروسه طراحی و اجرای نما ساختمان را به صورت صفر تا صد انجام می‌دهند.

سفارش طراحی نما شامل چه مواردی می‌شود؟

روند سفارش طراحی نما در شرکت‌ها و مجموعه‌ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه سفارش طراحی نما در شرکت نما دیزاین یکی از شرکت‌های با سابقه در زمینه طراحی و اجرای نما را بررسی خواهد شد.

مشاوره نما

قبل از اینکه طراحی نمای ساختمان آغاز شود، مشاوره‌های لازم در این زمینه توسط کارشناسان و متخصصان داده خواهد شد. در واقع مهندسان در محل پروژه حضور پیدا می‌کنند و پس از برداشت‌های اولیه و بررسی تمام عواملی که بر طراحی نما تاثیر می‌گذارد (مانند جنس خاک، ساختمان‌های همسایه، نوع سازه، جهت تابش نور خورشید و سایر موارد اقلیمی و محیطی) متریال هایی که مناسب اجرا و طراحی نمای ساختمان است را به کارفرما معرفی می‌کنند. در صورت تایید کارفرما، جلسات لازم برگزار می‌شود تا طراحان با نمایی که کارفرما مد نظر دارد آشنا شوند و با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که در نظر گرفته است، طراحی نما را آغاز می‌کنند.

طراحی نما

پس از مشاوره و برداشت های اولیه در جلسه حضوری، قرارداد طراحی نمای ساختمان بین کارفرما و تیم مجری عقد می‌شود و در ادامه طی ارسال نمونه پروژه‌هایی برای کارفرما، طراحان با سلیقه او آشنا خواهند شد و طراحی با توجه به خط فکری کارفرما آغاز می‌شود. 

پروسه طراحی نما با طراحی اولیه پروژه مانند؛ طراحی نما، محوطه و نورپردازی شروع می‌شود. امکان ادیت طرح در این مرحله برای کارفرمایان وجود دارد، پس از آن از تمامی فضاهای موجود رندرهای با کیفیت به همراه انیمیشن، عکس پاناروما و …  ارائه می‌شود. نقشه‌های فاز ۲ نیز برای تحویل به کارفرما آماده می‌شوند. (نقشه‌های فاز دو ارائه شده به کارفرما کاملا مطابق با ابعاد متریال‌ها است که به علت کم شدن پرتی مصالح در کاهش هزینه‌ها تاثیر زیادی دارد.)

در انتها این شرکت بر مراحل اجرای نما نظارت کامل خواهد داشت .

سفارش طراحی نما چگونه انجام می‌شود؟
اجرای نما

اجرای نما

در صورتی که طراحی پروژه توسط این تیم صورت گرفته باشد، تمامی نقشه های لازم موجود هستند، اما اگر طراحی نما توسط مجموعه دیگری صورت گیرد، در صورت موجود نبودن نقشه های شاپ ابتدا برداشت دقیق از ساختمان انجام می‌شود. پس از آن متریال هایی که برای طراحی نما مورد نیاز است، تهیه شده، کارگاه تجهیز می‌شود و پس از زیرسازی متناسب با سازه، نما اجرا می‌شود.

سفارش طراحی نما در نما دیزاین

تیم معماری نمادیزاین، بیش از ده سال در زمینه طراحی و اجرای نما سابقه فعالیت دارد و پروژه‌های زیادی را با موفقیت به اتمام رسانده است. این تیم با تهیه نقشه‌هایی مطابق با ابعاد متریال (که سبب کاهش پرتی متریال می‌شود)، تهیه مصالح مورد نیاز پروژه به صورت مستقیم از کارخانه و حذف واسطه در کاهش هزینه‌ها کمک بسیاری به کارفرمایان می‌کند. طراحی و اجرای نما توسط این تیم در کمترین زمان ممکن با بهینه ترین هزینه‌ها و بالاترین کیفیت ارائه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر از سفارش طراحی نما توسط این شرکت می‎‌توانید به وب‌سایت نما دیزاین مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با مشاوران این تیم تماس بگیرید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا