سیاسی

وزیر‌خارجه ایران به عراق می‌رود

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور گفتگو با مقامات عراق امروز به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و رایزنی با مقامات کشور عراق تا ساعاتی دیگر به بغداد سفر خواهد کرد.

علاوه بر موضوعات دوجانبه در این سفر درباره برخی از موضوعات منطقه و تحولات اخیر در فلسطین نیز گفتگو خواهد شد.

۱۶ مهر ماه وزرای خارجه ایران و عراق در یک گفت‌و‌گوی تلفنی، ضمن رایزنی در خصوص روابط و مناسبات دوجانبه، در خصوص تحولات جاری در صحنه فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.

طبق اعلام وزارت خارجه، طرفین در این گفت‌و‌گو بر ضرورت هماهنگی و انسجام کشورهای اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و درخواست از سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست اضطراری این سازمان برای بررسی تحولات جاری فلسطین و حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تاکید نمودند.

وزیر امور خارجه در این گفت‌و‌گو، با تاکید بر حق مشروع ملت فلسطین برای مقاومت در برابر تجاوز و اشغال، عملیات خودجوش گروه‌های مقاومت فلسطینی را پاسخ طبیعی به تجاوزات مستمر و اقدامات افراطی رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و مسجدالاقصی و تداوم جنایات و کشتار علیه ملت فلسطین بویژه زنان و کودکان و اسرای فلسطینی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در سفر منطقه‌ای خود به لبنان نیز سفر خواهد کرد.

پیشتر سفیر ایران در لبنان در این خصوص نوشت: با توجه به حوادث جاری فلسطین و جنایات انجام شده علیه غزه و پیامدهای خطرناک آن، سفر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از امروز در منطقه آغاز می‌شود و جمهوری لبنان را نیز در بر می‌گیرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا