سیاسی

گروسی شنبه به تهران می‌آید/ ادامه مذاکرات هسته‌ای در ایران انجام می‌شود!

جدیدترین خبر از مذاکرات برجامی ایران این است که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه به تهران سفر می‌کند. به نظر می‌رسد این سفر برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای رسیدن به توافق انجام می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، جدیدترین خبر از مذاکرات وین این است که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه به تهران سفر می‌کند. به نظر می‌رسد این سفر برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای رسیدن به توافق انجام می‌شود.

به دنبال مذاکرات فشرده چند هفته اخیر مقامات سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس و توافقات کلی حاصل شده، رافائل گروسی روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد و با مهندس اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار می‌کند.(ایسنا)

اگرچه هنوز در خصوص جزییات سفر گروسی به تهران خبری منتشر نشده ولی انتظار می رود این سفر با ابتکار مدیرکل آژانس برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل و فصل موضوعات پادمانی مطرح میان ایران و آژانس مرتبط باشد.

خبر سفر گروسی به ایران در حالی منتشر شده که اخبار روز گذشته از وین نگران کننده بود. چرا که گفته شد مقامات کشورهای مذاکره کننده همچنان بر مواضع غیرسازنده خود اصرار دارند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این باره گفته است: در بازگشت همه طرف‌ها به برجام، این امر پذیرفته نیست که ما هم نظام سخت راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیریم و از دیگر سو بطور همزمان برخی از موضوعات ما در دستور کار شورای حکام آژانس قرار داشته باشد.

در واقع این روزها در روند مذاکرات وین تاخیر رخ داده است. در این خصوص مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا از گفتگو با تجارت‌نیوز از پشت پرده تاخیر در مذاکرات گفت. بنا به اظهارات او، اگز ایران روسیه در ماجرای اوکراین همراهی کند متحمل زیان ۲۳ میلیارد دلاری می‌شود.

مهرداد عمادی می‌گوید: بعد از پروژه اوکراین، نگاه اروپا به ایران تغییر کرده و این سوال مطرح شده که آیا ایران در ماجرای اوکراین، همراه پنهان روسیه بوده یا نه. چون اگر جواب مثبت باشد باید گفت افرادی که اکنون در وین مذاکرات را پیش می‌برند، احتمالا تصمیم‌گیر اصلی نیستند و ممکن است تصمیم‌‌گیران اصلی در تهران سیاست دیگری داشته باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا