اجتماعی

آخرین اخبار از سفر زمینی اربعین

معاون استاندار خرمشهر با تاکید بر بسته بودن مرز شلمچه برای سفر زمینی اربعین گفت: فقط زائرانی که دارای روادید اضطراری هستند امکان خروج از گذرگاه مرزی شلمچه را دارند. مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری نیز گفته است که مرز زمینی مهران، برای بازگشت زائران ایرانی از امروز باز شد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، محمدحیدری، معاون استاندار خرمشهر با بیان اینکه زائران دارای گذرنامه بدون روادید امکان خروج از مرز شلمچه را ندارند گفت: زائران اربعینی که روادید سفر هوایی به عراق را دارند بر اساس موافقت دولت عراق می‌توانند روادید خود را به زمینی تبدیل کنند.

وی افزود: در این راستا نماینده کشور عراق برای تبدیل روادید هوایی به زمینی در بخش عراقی مرز شلمچه مستقر شده است.

حیدری با بیان اینکه جمعه شب افرادی که روادید هوایی را باطل و روادید جدید زمینی دریافت کردند موفق به عبور از مرز شلمچه شدند افزود: مرز شلمچه برای زائران فاقد روادید که فقط گذرنامه در دست دارند بسته بوده و این افراد امکان خروج از مرز را ندارند.

وی گفت: در صورتی که کشور عراق موافقت خود را برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه اعلام کند امکانات لازم برای خدمات رسانی به زائران در این گذرگاه مرزی فراهم خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه تا این لحظه اجازه برپایی موکب برای خدمات رسانی به زائران در مسیر شلمچه داده نشده است گفت: پیش‌بینی می‌شود برای بازگشت زائران از مرز شلمچه و خدمت‌رسانی به آنها اجازه برپایی موکب در این مرز داده شود.

بازگرداندن زائران بدون روادید از مرز شلمچه

در حال حاضر تعداد زیادی از زائران بدون روادید در مرز شلمچه حضور دارند و نیروی انتظامی در حال بازگشت دادن آنان از مرز است.

نیروی انتظامی از مردم خواست به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه نکنند زیرا مرزها به روی افراد بدون روادید بسته است.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد (ایرنا).

مرز زمینی برای بازگشت زائران ایرانی باز شد

در همین رابطه، مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری گفت: مرز زمینی مهران برای بازگشت زائران از امروز باز شده است.

داریوش باقر جوان، با بیان اینکه مرز زمینی مهران برای بازگشت زائران از امروز باز است، گفت: سایر مرز‌های زمینی برای تردد زائران باز نیست و مردم به مرز‌ها برای رفتن به عراق مراجعه نکنند، چراکه به هیچ عنوان کشور عراق اجازه ورود نمی‌دهد.

کشور عراق اجازه ورود از طریق مرز را نمی‌دهد

او با بیان اینکه در حال حاضر افرادی که دارای دو تابعیت ایران و عراق هستند می‌توانند از مرز عبور کنند، اما برای اتباع ایرانی کشور عراق به هیچ عنوان اجازه ورود نمی‌دهد، افزود: بسیاری از زوار به تصور آنکه شاید مرز باز شود و بتوانند از مرز عبور کنند به مرز‌های زمینی مراجعه می‌کنند، اما باید اعلام کنیم که افراد به هیچ عنوان به هیچ کدام از مرز‌ها برای رفتن به عراق مراجعه نکنند چراکه در آینده خود دچار مشکل خواهند شد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه برای برگشت زائران از امروز مرز باز است، گفت: البته استقبال زائران برای برگشت به ایران از فردا بیشتر خواهد شد، اما ما از همین امروز خدمات‌رسانی به زائران برای برگشت را انجام دادیم و آماده جابه‌جایی آن‌ها هستیم.

باقر جوان توضیح داد: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در نظر گرفته‌ایم و به تناسب روز‌های در نظر گرفته شده، اتوبوس‌ها به مرز‌ها اعزام می‌شوند و ما هیچ نگرانی برای کمبود ناوگان زائران نداریم.

اجازه فروش بلیت خارج از نرخ مصوب را  نمی‌دهیم

او درباره قیمت بلیت اتوبوس برای برگشت زائران هم گفت: در ورودی ومحل اعزام اتوبوس‌ها بنر قیمت‌ها نصب شده و ما اجازه نمی‌دهیم که بلیت را خارج از نرخ‌های مصوب به زائران بفروشند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری بیان کرد: بازرسان و ماموران توسط سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای در محل پایانه‌ها حضور دارند و به هیچ عنوان اجازه حضور دلالان و ایجاد بازار سیاه در این ایام را نمی‌دهیم.

باقر جوان با تاکید بر اینکه بسیاری از مسافرانی که به مرز‌های مختلف مراجعه کرده‌اند به امید آن که مرز باز شود سرگردان هستند، افزود: سازمان راهداری به هیچ عنوان بازگشایی مرز‌ها را تایید نمی‌کند و به مسافران اربعین توصیه می‌کنیم به مرز‌ها مراجعه نکنند و هر گونه بازگشایی را رد می‌کنیم.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری گفت: از سوم تا دهم مهر ماه، روزانه ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن آن‌ها در مرز مهران مستقر هستند و زائران می‌توانند پس از ورود به کشور با تهیه بلیت اتوبوس به شهر‌های خود بازگردند (باشگاه خبرنگاران جوان).

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا