اقتصادی

سقف معافیت مالیاتی در سال بعد چقدر است؟

در پیش نویس لایحه بودجه سال آینده سقف معافیت مالیاتی برای حقوق‌بگیران ماهانه پنج میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قرار است دولت امروز لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس ببرد. در پیشنویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که امروز منتشر شده سقف معافیت مالیاتی سالانه ۶۰ میلیون تومان تعیین شده است.

کسانی که کل حقوق سالانه‌شان در سال کمتر از ۶۰ میلیون تومان باشد مالیاتی نمی‌پردازند، یعنی حقوق ماهانه پنج میلیون تومان اما بیشتر از آن مشمول مالیات می‌شود.

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال به شرح زیر است:

کسانی که حقوق سالانه‌شان بین ۶۰ میلیون تا ۱۲۰ میلیون تومان باشد، مازاد ۶۰ میلیون تومان مشمول مالیات می‌شود. به طور مثال کسی که سالانه ۸۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد تا سقف ۶۰ میلیون تومان که معاف از پرداخت مالیات است اما برای ۲۰ میلیون تومان باقی مانده باید مالیات بپردازد که ۱۰ درصد آن معادل دو میلیون تومان است.
نسبت به مازاد ۱۲۰ میلیون تومان تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان باید ۱۵ درصد مالیات پرداخت شود.
نسبت به مازاد ۲۴۰ میلیون تومان مالیات ۲۰ درصدی باید پرداخت شود.
سقف معافیت مالیاتی سال گذشته ۴۸ میلیون تومان یعنی ماهانه چهار میلیون تومان بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا