اقتصادی

بیت‌کوین در کمترین قیمت یک ماه اخیر

بیت‌کوین با شکستن سطح حمایتی ۵۸ هزار دلاری و رسیدن به کانال ۵۶ هزار دلاری، به کف قیمتی یک ماه اخیر خود رسید. آیا روند نزولی بیت‌کوین ادامه دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بیت‌کوین با شکستن سطح حمایتی ۵۸ هزار دلاری و رسیدن به کانال ۵۶ هزار دلاری، به کف قیمتی یک ماه اخیر خود رسید.

در این هفته به جز بیت‌کوین، ارزش بسیاری از ارزهای دیگر هم کاهش یافت. اتریوم، سولانا و کاردانو همچنین دو میم‌کوین مطرح بازار یعنی شیبا و دوج هم با افت شدید قیمت مواجه شدند. بدین ترتیب بازدهی بیت‌کوین در یک هفته اخیر به منفی ۱۲ درصد رسید. پولکا دات و اتریوم هم به ترتیب ۱۷ و ۱۲ درصد افت قیمت داشتند.

این افت قیمت‌ها موجب شد تا صدها میلیارد از ارزش بازار ارزهای دیجیتال جهانی کاهش یابد. در واقع در حالی که روز دوشنبه ارزش بازار بیش از ۲٫۸ هزار میلیارد دلار بود، امروز ارزش کل بازار به ۲٫۶ هزار میلیارد دلار کاهش یافت. این یعنی ارزش بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد کاهش داشته است.

با وجود این حجم معاملات بازار در ۲۴ ساعت گذشته با بیش از ۱۸ درصد رشد به ۱۸۳ میلیارد دلار رسیده است. موضوعی که نشان می‌دهد خریدار در این قیمت‌ها زیاد بوده و امید به بازگشت بیت‌کوین وجود دارد. نکته جالب ارزش بازار استیبل‌کوین‌هاست که در حال حاضر به بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

سقوط بیت‌کوین ادامه دارد؟

قیمت بیت‌کوین در حالی به کانال ۵۶ هزار دلاری سقوط کرده که هفته گذشته خبر ارتقای تاپروت، به عنوان یک سیگنال خوب برای افزایش امنیت و حریم خصوصی این ارز دیجیتال مطرح شده بود. با وجود این که بیت‌کوین هفته گذشته سقف قیمتی تاریخی خود را شکست اما در این هفته بیش از ۱۰ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد. در روزهای گذشته، بیت‌کوین با از دست دادن محدوده حمایتی ۵۹ تا ۶۱ هزار دلاری، برای نخستین باز در یک ماه اخیر کمتر از ۵۷ هزار دلار معامله شد.

با این حال هنوز نشانه‌های واضحی از پایان روند نزولی وجود ندارد و معامله‌گران رمزارز با احتیاط کامل معاملات چند ساعت آینده را رصد می‌کنند. از سوی دیگر برخی از تحلیلگران معتقدند، بیت‌کوین آماده شروع یک روند صعودی قدرتمند است. مایل ون دپاپ در همین رابطه می‌گوید: « حتی در صورت اصلاح تا سطوح ۴۸ تا ۵۰ هزار دلاری، بازهم روند بیت‌کوین صعودی است. به هر حال هر روند صعودی سالمی نیازمند، اصلاح است. »

باید دید بازار رمزارزها این آخر هفته را چگونه پشت سر می‌گذارد.  آیا در دو روز آینده ریزش آن بیشتر می‌شود، یا افزایش تقاضا موجب بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا