اقتصادی

سقوط سهام آسیایی به دنبال سقوط سنگین قیمت نفت

روز سه‌شنبه، به دنبال سقوط سنگین قیمت نفت در روز گذشته و انتشار گزارشی مبنی بر خطرناک بودن شرایط سلامتی رهبر کره شمالی، اکثر شاخص‌های آسیایی سقوط کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر ، روز سه‌شنبه، به دنبال سقوط سنگین قیمت نفت در روز گذشته و انتشار گزارشی مبنی بر خطرناک بودن شرایط سلامتی رهبر کره شمالی، اکثر شاخص‌های آسیایی سقوط کردند.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی آگاه گزارش داد که کیم یون اون، رهبر کره‌شمالی به دنبال انجام یک عمل جراحی در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

دیشب قرارداد پیش‌خرید نفت خام تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه می، که فروش آن امروز به پایان می‌رسد، با سقوط شدید قیمت خود مواجه شد و در منفی ۳۷.۶۳ دلار برای هر بشکه بسته شد. هرچند در معاملات صبح امروز قیمت نفت خام به محدوده مثبت بازگشت.

نیکی ژاپن ۱.۹۷ درصد سقوط کرد، در حالی که گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۲.۰۶ درصد پایین آمد.

در بازار چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۴۵ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۲.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

کوسپی کره‌جنوبی ۱.۶۰ درصد سقوط کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا هم ۱.۶۲ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن با اندکی تقویت به ۱۰۷.۶۱ واحد رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا