دانش و فناوری

مایکروسافت تهدیدی برای سونی/ سهام سونی چقدر سقوط کرد؟

سهام شرکت سونی در توکیو روز چهارشنبه ۱۳ درصد کاهش یافت که بیشترین سقوط آن از اکتبر ۲۰۰۸ بود. پیش از این اتفاق مایکروسافت اعلام کرده بود برای خریداری ناشر بازی‌های ویدیویی، Activision Blizzard ،قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری بسته است.

به گزارش روند بازار، سهام شرکت سونی در توکیو روز چهارشنبه ۱۳ درصد کاهش یافت که بیشترین سقوط آن از اکتبر ۲۰۰۸ بود. پیش از این اتفاق مایکروسافت اعلام کرده بود برای خریداری ناشر بازی‌های ویدیویی، Activision Blizzard ،قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری بسته است. از آنجا که مایکروسافت رقیب پلی استیشن به شمار می‌آید پس از این خبر مایکروسافت سهام سونی کاهش پیدا کرد.

تلاش مایکروسافت برای حفظ دارایی‌های معنوی خدمات ایکس باکس باعث شد ۲۰ میلیارد دلار از ارزش سونی در یک روز کاهش یابد. فشار سونی برای جذب مشتریانی که برای خدمات و بازی‌های سونی پول پرداخت می‌کنند، کنسول‌های بازی سونی را به چالش کشیده است. بازی‌ها و خدمات سونی ۳۰ درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهند.

مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد که بازی‌هایش ۲۵ میلیون عضو دارند. و تا آنجایی که ممکن باشد بازی‌های Activision Blizzard را نیز همراه با بازی‌های ایکس باکس و پی‌سی ارائه می‌دهد. بازی‌های کال آف دیوتی، دایابلو و ورلد آف وارکرفت از بازی‌هایی هستند که از شرکت Activision Blizzard ارائه شده‌اند.

به نقل از بلومبرگ، سونی راه سختی را برای رقابت با مایکروسافت در پیش دارد. به خصوص با اضافه شدن کال آف دیوتی به بازی‌های مایکروسافت این وضعیت برای سونی سخت‌تر هم می‌شود.

سقوط سهام سونی نشان از این دارد که سرمایه‌گذاران نگران این هستند که سونی نتواند برتری خود را نسبت به مایکروسافت حفظ کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا