اقتصادی

سقوط سهام وال‌استریت / هفته پرتلاطم بازارهای مالی آمریکا

یک هفته پرتلاطم دیگر برای وال‌استریت با سقوط ۳۰۰ واحدی داوجونز به پایان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر ، روز جمعه، سهام وال‌استریت سقوط کردند تا یک هفته پرتلاطم دیگر در بازارهای آمریکا به پایان برسد. افزایش مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در نیویورک به علاوه گزارش ضعیف مشاغل آمریکا بازارهای مالی را تحت فشار قرار داده است.

میانگین صنعتی داوجونز ۱.۷ درصد یا ۳۶۰.۹۱ واحد سقوط کرد تا در ۲۱۰۵۲.۵۳ واحد به کار خود پایان دهد. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با یک سقوط ۱.۵ درصدی در ۲۴۸۸.۶۵ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۱.۵ درصد سقوط کرد و در ۷۳۷۳.۰۸ واحد به کار خود پایان داد.

وال‌استریت سومین هفته افت در چهار هفته اخیر را به ثبت رساند. این هفته داوجونز ۲.۷ درصد، اس‌اندپی ۲.۱ درصد و نزدک ۱.۷ درصد سقوط کردند.

فرماندار نیویورک اعلام کرد تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در این ایالت ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۲ نفر افزایش یافته و به ۲۹۰۰ نفر رسیده است. این بیشترین افزایش یک روزه مرگ‌میر در این ایالت بوده است.

از سوی دیگر گزارش مشاغل غیرکشاورزی آمریکا برای ماه مارس منتشر شد که این بدترین گزارش از ۲۰۰۹ تا کنون بود. اقتصاد آمریکا در این ماه ۷۰۱ هزار شغل در بخش غیر کشاورزی را از دست داد تا نرخ بیکاری این کشور به ۴.۴ درصد جهش کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا