اقتصادی

حمام خون در بازار رمزارزها / آیا بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط می‌کند؟

در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بازار ارزهای دیجیتال با ریزشی ۶٫۵ درصدی مواجه شد و بیت کوین با ریزشی هشت درصدی به کانال ۶۰ هزار دلاری سقوط کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بازار ارزهای دیجیتال با ریزشی ۶٫۵ درصدی مواجه شد و بیت کوین با ریزشی هشت درصدی به کانال ۶۰ هزار دلاری سقوط کرد. ادر حال حاضر بیت‌کوین در محدوده ۶۱ هزار دلاری معامله می‌شود. تحلیلگران معتقدند احتمال از دست رفتن کانال ۶۰ هزار واحدی همچنان وجود دارد.

با آغاز حرکت نزولی در بازار، بسیاری از دارندگان بلندمدت بیت‌کوین اقدام به فروش سکه‌های خود کردند که این موضوع موجب تشدید فشار عرضه در بازار شد.

پیتر براند، معامله‌گر مطرح بازار رمزارزها معتقد است بر اساس نمودارهای تکنیکال، قیمت بیت‌کوین می‌تواند از سطح فعلی ۱۰ درصد دیگر اصلاح کند و سطوح نزدیک به ۵۳ هزار دلار یک فرصت خرید عالی است. او همچنین معتقد است که اتریوم هم احتمالا ۸ درصد دیگر اصلاح کرده و به سطح ۴۰۰۰ دلاری خواهد رسید.

قیمتبیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

البته این تحلیلگر در توئیت بعدی خود نوشت: «من جایگاه کوتاه یا فروش استقراضی انجام نخواهم داد. این تحلیل یک توصیه برای فروش نیست. من فقط تمایل دارم که اگر بیت‌کوین و اتریوم به این قیمت‌ها رسید دوباره خرید کنم.»

لارک دیویز، یک تحلیلگر دیگر بازار هم اصلاح امروز بازار را با اتفاقی که در نوامبر ۲۰۱۷ افتاد مقایسه می‌کند و می‌گوید: « در نوامبر ۲۰۱۷، بیت‌کوین افتی ۲۹ درصدی را در یک روز به ثبت رساند. اما در پایان ماه ۵۵ درصد بازدهی داشت.»

آلت‌کوین‌ها هم قرمز شدند

در ۲۴ ساعت گذشته آلت‌کوین‌ها هم با اصلاح قیمتی مواجه شدند و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست دادند.

تا این لحظه، تمام ۱۰ آلت کوین برتر بازار بین پنج تا ۱۲ درصد ریزش داشته‌اند. قیمت اتریوم با افتی هشت درصدی به ۴۳۰۰ دلار رسیده و بایننس‌کوین هم بازدهی منفی هفت درصدی داشته است.

پولکادات هم با ریزشی ۱۰ درصدی به سطح ۴۲ دلاری رسیده است. ارزش بازار این رمزارز کمتر از ۴۵ میلیارد دلار شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا