اقتصادی

سقوط قیمت دلار، سکه و طلا /درهم کانال عوض کرد

بازار از و طلا امروز شنبه ۲۹ مرداد ماه شاهد سقوط قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

به گزارش روند بازار به نقل از اقتصادنیوز، امروز شنبه ۲۹ مرداد ماه در بازار دلار زلزله آمد. قیمت دلار امروز در تهران ریزش کرد.

هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار امروز تقریبا نزدیک به ۹۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و یک کانال پایین آمد. آخرین باری که قیمت دلار در کانال مذکور معامله شده بود به دهه دوم اردیبهشت سال جاری بر می گردد.

علت ریزش قیمت دلار چه بود؟

عده ای از معامله گران معتقد بودند که دستور عقب نشینی از بازارهای همسایه به تهران رسیده است .قیمت دلار در هرات امروز با بیش از ۸۵۰ تومان کاهش تغییر کانال داد. در سلیمانیه هم نرخ دلار تقریبا ۸۰۰ تومان ریزش کرده بود و یک کانال پایین آمد .

البته عده ای دیگر می گفتند که کاهش چشمگیر نرخ حواله درهم موجب کاهش قیمت دلار شده است. قیمت درهم امروز پا به پای قیمت دلار پایین آمد.

نرخ حواله درهم امروز با ۲۵۰ تومان کاهش یک کانال عقب نشینی کرد.

بازار ارز 1400

معامله گران نسبت به توافق برجام خوشبین هستند

عده ای دیگر از فعالان بازار ارز تهران می‌گفتند کهمعامله گران نسبت به توافق برجام خوشبین هستند. اولیانوف گفته توافق بر سر احیای برجام ممکن است «در چند روز آینده» حاصل شود. این مقام مسئول درباره تاریخ توافق هسته ای گفت امیدواریم تا قبل از اول سپتامبر(۱۰ شهریور)، اجماعی برای توافق داشته باشیم.

‌ با این حال همچنان روایت‌های متناقض درباره مذاکرات هسته ای به گوش می رسد. سی ان ان از قول یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شده ایران از یک خواسته‌ کلیدی خود در توافق احیای برجام صرف نظر کرده است و اگر به توافق نزدیک شده ایم، به همین خاطر است.

این مقام مسئول گفته برخی شکاف‌ها همچنان باقی است؛ پیشرفت از این نقطه به بعد ممکن است کند باشد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت گزارش‌های منتشر شده مبنی بر پذیرش یا تمایل ما به دادن امتیاز به ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای کاملا نادرست است.

علی واعظ، کارشناس مسائل ایران درباره پاسخ احتمالی واشنگتن به ملاحظات تهران گفته:«‌پاسخ ایالات متحده بعید به نظر می‌‌رسد که بله قطعی باشد.»

قیمت طلا و سکه سقوط کرد

قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با روز گذشته تقریبا ۲ دلار پایین آمد . فلز گران بهای جهانی امروز ۱۷۴۷ دلار بود. قیمت طلا ۱۸ عیار هم صبح امروز بیش از ۳۵ هزار تومان کاهش را تجربه کرد و نیمه ظهر به قیمت ۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با دو روز قبل ۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان ارزان شده بود .

بازار سکه هم امروز به دست معامله گران کاهشی افتاد و قیمت فلز گران بهای داخلی سقوط کرد. قیمت هر قطعه سکه امامی روز پنجشنبه گذشته در محدوده ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود در بازار امروز با ریزش ۷۰۰ هزار تومانی تا مرز ۱۳ میلیون تومان عقب نشینی کرد .

ارزش ذاتی سکه امروز یک کانال پایین آمد و در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان قرار گرفت. حباب سکه هم امروز ۹ درصد بود که نسبت به روزهای گذشته کوچکتر شده بود .

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا