کسب و کار

سن تخمگذاری مرغ محلی ، تورنگ طلایی

به طور متوسط جوجه‌های ماده در حدود ۶ ماهگی شروع به تخم گذاری می‌کنند. برخی از مرغ‌ها ممکن است از ۱۶ تا ۱۸ هفتگی شروع به تخم گذاری کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ۲۸ تا ۳۲ هفته (نزدیک به ۸ ماهگی) طول بکشد! به هر حال با تحقیقات انجام شده در این زمینه، متوجه شدیم که حدود ۲۰ تا ۲۲ هفتگی رایج‌ترین سن برای شروع تخم‌گذاری مرغ است.

نژاد مرغ و تخم گذاری

علاوه بر سن، نژاد خاص جوجه‌های شما نیز بر روی شروع فصل تخم گذاری تاثیر می‌گذارد. برخی از نژادهای مرغ زودتر از سایرین شروع به تخم گذاری می‌کنند و هر نژاد محدوده سنی متوسط خود را برای رشد تخم دارد. جوجه‌هایی که در طول تاریخ به منظور تولید تخم پرورش داده شده اند، اغلب زودتر (از ۱۷ یا ۱۸ هفتگی) شروع به تخم گذاری می‌کنند، این نژادها شامل Leghorns، Golden Comets، Sex Links، Rhode Island Reds و Australorps هستند. از سوی دیگر، نژادهای سنگین‌تر مانند Wyandottes، Orpingtons و Barred Rocks کمی دیرتر فرآیند تخم گذاری را آغاز می‌کنند.

لحظه ای که منتظرش بودید: اولین تخم‌ها از راه رسیدند!

قیمت مرغ تخمگذار ۵ ماهه

وقتی مرغ‌ها شروع به تخم‌گذاری می‌کنند، اولین تخم‌های آن‌ها به طور قابل توجهی کوچک‌تر از تخم مرغ‌هایی است که معمولاً مرغ‌های کاملا بالغ می‌گذارند. قبل از اینکه متوجه شوید، سبدهایی پر از تخم مرغ‌های زیبا و بزرگ تازه، درست در محل پرورش مرغ‌های خود خواهید داشت.

در مجموع، امیدوارم این مقاله از گروه نغمه تورنگ طلایی به شما کمک کرده باشد که بفهمید مرغ در چند ماهگی تخم گذاشته و علائمی ‌را که جوجه‌هایتان آماده تخم‌گذاری هستند را متوجه شوید. در پایان اگر سوالی در زمینه تخمگذاری مرغ‌ها دارید می‌توانید در قسمت نظرات زیبا باش مطرح کنید. همچنین برای خرید و سفارش انواع مرغ تخمگذار محلی و صنعتی با کارشناسان ما در تماس باشید. ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستیم.

نکات اصلی مراقبت از جوجه بلدرچین

مراقبت از جوجه بلدرچین بسیار مهم است، زیرا جوجه بلدرچین پرندگان کوچکی هستند و برای زنده ماندن نیاز به مراقبت و مدیریت بسیار ویژه ای دارند. به دلیل جثه کوچک جوجه‌ها می‌توانند به راحتی از محوطه خود فرار کنند، توسط اشیاء خطرناک آسیب ببینند و همچنین می‌توانند توسط حیوانات یا پرندگان دیگر مجروح شوند. بنابراین مراقبت ویژه ای برای نگهداری جوجه‌های شما در شرایط خوب لازم است. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد مراقبت از جوجه بلدرچین نیاز دارید، در ادامه این راهنما از نغمه تورنگ طلایی، نکاتی را بیان کرده‌ایم.

فروش جوجه یک روزه محلی

مراقبت از جوجه بلدرچین

قیمت شترمرغ بلدرچین‌ها معمولاً سریع رشد می‌کنند و بالغ شدن آن‌ها خیلی طول نمی‌کشد. آنها بالغ می‌شوند و از سن ۶ هفتگی شروع به تخم گذاری می‌کنند. بچه بلدرچینی که با دست بزرگ شده به راحتی رام می‌شود. به هر حال برخی از نکات مراقبت از جوجه بلدرچین عبارتند از:

راه اندازی برودر

پرورش دهنده فضای کوچک یا اتاقی با محیطی خاص است که قرار است جوجه‌های شما برای چند هفته آینده در آن بمانند. به طور کلی پرورش دهنده می‌تواند از هر چیزی ساخته شود به شرطی که ایمن، گرم و بهداشتی باشد. برای مثال می‌توانید با جعبه مقوایی ساده برای جوجه بلدرچین‌های خود مکان نگهداری درست کنید.

بلدرچین باید در مکانی امن و گرم و دور از شکارچیان نگهداری شود. همچنین بهتر است مکان آن‌ها را در داخل اتاق یا زیر سوله قرار دهید. همیشه یک لامپ حرارتی برای جوجه‌ها تهیه کنید و درجه حرارت را در ابتدا روی ۱۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. هر هفته به تدریج دما را با سرعت ۵ درجه فارنهایت کاهش دهید تا به دمای اتاق برسد.

نظارت بر حرکت جوجه‌ها

اگر جوجه بلدرچین‌ها گرم هستند و سعی می‌کنند از منبع گرما دور شوند، دما بالاست. اگر جوجه‌ها تمایل دارند زیر منبع گرما بمانند، دما پایین است. بنابراین، مقداری مواد بستر را در داخل قفس اضافه کنید. تراشه‌های چوب برای استفاده به عنوان بستر برای جوجه بلدرچین خوب است. البته می‌توانید از دستمال کاغذی یا روزنامه نیز برای بستر استفاده کنید. با این حال دستمال یا روزنامه به اندازه تراشه‌های چوب جاذب نیستند و روزنامه می‌تواند برای جوجه‌ها لیز باشد.

فروش جوجه بلدرچین

دانستنی‌های لازم جهت پرورش و نگهداری اردک اسرائیلی

پرورش جوجه اردک اسرائیلی یک تجارت مناسب برای کشاورزانی است که کسب درآمدی پرسود هستند. از آنجایی که اردک اسرائیلی مقاومت بالایی داشته، میزان تلفات در آن‌ها بسیار کم است. هدف از پرورش اردک اسرائیلی تولید گوشت و تخم اردک است. این اردک دارای وزن بالایی بوده و از جهت بسیار پررونق است. به هر حال برای پرورش و نگهداری اردک اسرائیلی به اطلاعاتی نیاز خواهید داشت. در این راهنما از نغمه تورنگ طلایی برخی از این نکات و اطلاعات را بیان خواهیم کرد.

آشنایی با خصوصیات اردک اسرائیلی

اردک‌های اسرائیلی دارای نوک پهن و پاهایی پهن هستند که می‌توانند به وسیله آن به راحتی در آب و برکه شنا کنند. از دیگر نام‌های اردک اسرائیلی، اردک روسی یا مسکویی است. این نژاد اصالتاً به آمریکای جنوبی و برزیل تعلق دارد ولی در اکثر کشورها حتی ایران نیز یافت می‌شود. این اردک به دلیل قدرت و مقاومت بالای بدنی دارای تلفات بسیار کمی بوده و در هر منطقه‌ای قابل پرورش است. اردک اسرائیلی گوشتی لذیذ دارد و در مراحل پرورش آن لازم است از مواد غذایی سالم و کافی استفاده شود.

آیا پرورش اردک اسرائیلی یک تجارت سودآور است؟

پرورش اردک اسرائیلی می‌تواند سودآور باشد. گوشت و تخم اردک اسرائیلی تقاضای بالایی دارد و بسیاری از کشاورزان موفق درآمد زیادی از پرورش اردک اسرائیلی دارند. اردک اسرائیلی پرندگان بسیار مقاومی هستند و نیاز به مراقبت و مدیریت کمی دارند. آنها می‌توانند خود را با تقریباً همه انواع شرایط محیطی وفق دهند. با این حال لازم است شرایط مناسبی برای گرم نگه داشتن آن‌ها در فصل زمستان فراهم شود.

جوجه اردک گوشتی از یک روزگی مثل سایر طیور و ماکیان قابلیت خوردن و آشامیدن را دارد و جهت پرورش جوجه اردک گوشتی یک روزه از ابتدای روز اول زندگی آن را با خوراک طیور که شامل ذرت ، سویا ، گندم ، مکمل معدنی و ویتامینی و کنسانتره می باشد که این اقلام با نسبتی مشخص با هم مخلوط شده و همچنین میزان این اقلام در سنین مختلف جوجه اردک گوشتی متفاوت بوده دان مخصوص اردک به ۳ نوع تقسیم می شود :

۱- دان آغازین اردک گوشتی

۲- دان رشد اردک گوشتی

۳- پایان دان اردک گوشتی

دان های ذکر شده در سنین مختلف یعنی ۱ الی ۱۵ روزگی جوجه اردک گوشتی و ۱۵ الی ۴۰ روزگی جوجه اردک و ۴۰ الی ۶۰ روزگی مورد استفاده است البته یکی از مزایای بزرگ پرورش جوجه اردک همه چیز خواری آن است چرا که داخل پیش معده ی اردک تعداد بسیاری باکتری وجود دارد که این باکتری ها توان هضم هر نوع ضایعات گوشتی و همچنین ضایعات تره باری دارد و همچنین می توان هضم و جذب نماید و در رشد جوجه اردک گوشتی تاثیر بسیار خواهد داشت.

ntorang.com

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا