بورس

سهام دارویی بخریم یا نخریم؟ / صف خرید دارویی‌ها در بورس

با نگاهی به روند امروز بورس متوجه پرتراکم بودن صف خرید سهام دارویی با وجود شرایط نه چندان مساعد بازار سهام می‌شویم.

به گزارش‌ روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، با نگاهی به روند امروز بورس متوجه پرتراکم بودن صف خرید سهام دارویی با وجود شرایط نه چندان مساعد بازار سهام می‌شویم.

بورس تهران با وجود رکود سنگینی که گرفتارش شده در برخی موارد معدود شاهد تشکیل صف‌های خرید متراکم شد. از جمله این صف‌ها می‌توان به صف خرید دارویی‌ها در بازار سهام اشاره کرد. به باور کارشناسان این صف به دلیل افزایش ناگهانی و قابل توجه قیمت دارو در بازار تشکیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت جهش ارزش سهام این گروه به دلیل تشدید تورم مقطعی در بازار دارو بوده و لزوما بیانگر اوضاع خوب این صنعت نیست.

چرا سهام دارویی طرفدار دارد؟

در شبکه‌های اجتماعی نیز برخی از کارشناسان به این موضوع اشاره کرده و این گروه را تنها مناسب نوسانگیری، آن هم برای حرفه‌ای‌ها ارزیابی می‌کنند. اما صف خریدی که امروز برای این گروه تشکیل شد حاکی از پیروی بسیاری از حقیقی‌های ناآشنا به قواعد نوسانگیری در بورس است.

البته سهام دارویی در شرایط معمول می‌تواند به عنوان گزینه‌ای مناسب جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفته شود. اما کارشناسان بر این باورند رشد ناگهانی قیمت دارو عاملی برای جهش نامتعادل و غیرقابل اتکای ارزش سهام این شرکت هاست. این در حالیست که به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه ایران، صنعت دارو نیز شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته است.

بی‌گدار به آب نزنید!

برخی از فعالان و تحلیلگران نیز بر این باورند که تعدادی از حقوقی‌ها به این امر دامن زده و باعث داغتر شدن صف خرید دارویی شده‌اند. به عبارتی حقیقی‌هایی که آشنایی دقیقی از مناسبات بورس ندارند به خیال خود در حال پیروی از پول هوشمند در سهام دارویی هستند. اما بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند این رشد نمی‌تواند پایدار باشد و حقیقی‌ها باید ملاحظات خود برای سرمایه گذاری را در نظر بگیرند و بی‌گدار به آب نزنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا