اجتماعی

سهمیه جبرانی بنزین کی واریز می‌شود؟

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، میزان سهمیه جبرانی سوخت اعلام شده است و احتمالا این سهمیه اول آذر ماه واریز شود. یعنی سهمیه بنزین آذر ماه خودروها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز بعد از اختلال در سامانه سوخت‌گیری بنزین، وزیر نفت اعلام کرد که قرار است سهمیه جبرانی به رانندگان داده شود. اما زمان واریز سهمیه بنزین جبرانی مشخص نبود.

اکنون هم پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت سهمیه بنرین جبرانی هر کدام از انواع خودروها را اعلام کرده و گفته احتمالا این سهمیه آذرماه واریز می‌شود.

به عبارتی سهمیه بنزین جبرانی خودروها، اول آذر ماه و با سهمیه بنزین آذر واریز می‌شود و هر کدام از انواع خودرو بین ۵ تا ۴۰ لیتر سهمیه مازاد دریافت می‌کنند.

اما میزان سهمیه بنزین جبرانی هر کدام از خودروها چقدر است؟

خودروهای شخصی احتمالا هرکدام ۱۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند. این دسته از خودروها شامل خودروهای سواری شخصی و مدل بالا، سواری و مدل بالا جانبازان و معلولین، مسافربر شخصی، آموزشگاه‌های رانندگی، آژانس و دستگاه‌های عمومی، وانت‌های کم‌مصرف، وانت‌های پرمصرف دوگانه سوز و LPG و کامیون‌های دوگانه سوز و LPG می‌شوند که سهمیه هر کدام هم ۱۰ لیتر است.

به جز این، ۵ لیتر بنزین هم برای موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده است.

خودروهای عمومی که تنها بنزین مصرف نمی‌کنند هر کدام ۲۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند. این دسته از خودروها شامل خودروهای سواری عمومی دوگانه سوز و LPG، تاکسی‌ها و تاکسی‌های ون دوگانه سوز و LPG، تاکسی‌های خطی بین شهری دوگانه سوز و LPG، وانت‌های پرمصرف و کامیون‌های بنزین‌سوز، می‌شوند.

سهمیه بنزین خوردوهای سواری عمومی بنزین سوز، تاکسی‌های بنزین سوز، خطی‌های بین شهری بنزین سوز هم هر کدام ۳۰ لیتر است.

آمبولانس‌ها، اعم از بنزین سوز و دوگانه سوز ۳۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند.

اتوبوس‌ها، تاکسی‌های ون بنزین سوز و مینی بوس‌های بنزین سوز هم هرکدام ۴۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند.

وزیر نفت پیش از این اعلام کرده بود «سهمیه سوخت بنزین جبرانی برای همه واریز می‌شود. این سهمیه هم برای خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها، وانتی‌ها، خطی‌ها و آموزشگاه‌ها و سایر موارد است.»

این سهمیه احتمالا همراه با سهمیه آذرماه واریز می‌شود. رسانه‌ها پیش از این تخمین می‌زدند سهمیه بنزین جبرانی ۶۰ لیتر باشد و همزمان با سهمیه بنزین آذر ماه واریز شود.

سناریوی ۶۰ لیتر سهمیه بنزین جبرانی، از آنجا شروع شده بود که  دولت هر سال ۶۰لیتر بنزین نوروزی به رانندگان اختصاص می‌دهد. به هیمن دلیل هم ابتدا به نظر می‌رسید احتمالا همین قدر سهمیه هم به خودروها اختصاص داده شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا