اقتصادی

سوءاستفاده دولت از بازار بورس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بعضاً سوءاستفاده‌هایی از بازار بورس به نفع خودش دارد که به زودی مجلس تصمیمات جدی برای ساماندهی این بازار اتخاذ می‌کند.

روند بازار – حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با مهر با اشاره به اقدامات مجلس برای ساماندهی بازار بورس، اظهار داشت: در مجلس اقدامات خوبی برای بهبود بازار بورس انجام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی زوایای مختلف بازار بورس را مورد بررسی و خلأها و نقاط ضعف آن را شناسایی کرده است اما با وجود این، هنوز در مدیریت بازار بورس مشکلاتی وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، آن است که دولت در برخی از مقاطع از بازار بورس به نفع خودش سوءاستفاده می‌کند.

حاجی‌دلیگانی افزود: زمانی که دولت می‌خواهد سهام خودش را به فروش برساند، با همکاری برخی از سهامداران عمده قیمت آن سهام را افزایش می‌دهد و زمانی که سهام خود را عرضه کرد و به فروش رساند، بازار را رها می‌کند تا قیمت‌ها سقوط کند.

وی گفت: در واقع از این طریق، دولت سهام‌های خودش را با قیمت گزافی به فروش می‌رساند اما مردم که این سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دچار ضرر و زیان می‌شوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه دولت بازار بورس را کاملاً رها کرده است، اظهار داشت: مجلس جلساتی را برای ساماندهی بازار بورس برگزار کرد اما اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، مجلس به زودی تصمیمات جدی‌تری برای ساماندهی بازار بورس اتخاذ می‌کند.

خبرنگار: زهرا علیدادی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا