کسب و کار

سوددهی ایردراپ و معایب آن چگونه است؟

با توجه به رشد روزافزون بازار کریپتو و افزایش جمعیت علاقمند به این حوزه، رقابت شدیدی میان ارائه‌دهندگان رمرارزها و همچنین معامله‌گران شکل گرفته است. به هر میزان که بر تعداد توکن‌های موجود افزوده می‌شود، تلاش برای توسعه آن‌ها نیز بیشتر شده و در نتیجه استراتژی‌های گوناگونی به کار گرفته می‌شوند. بدیهی است که استراتژی‌ها در صورتی که برای هر دو سمت سوددهی داشته باشند، مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند؛ بنابراین عده‌ای از آن‌ها بر همین اصل شکل گرفته‌اند. Airdrop واژه‌ای است که احتمالا آن را به فراوانی در بازار کریپتو شنیده‌اید؛ اما ممکن است با مفهوم آن آشنا نباشید. در این مقاله به مفهوم، مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

همان طور که تالار ارز دیجیتال هم در مقاله روش کار ایردراپ نوشته است، به طور کلی، ایردراپ کریپتو (Crypto Airdrop)، یک استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی است که پروژه‌های رمزنگاری با هدف اطلاع‌رسانی و تشویق استفاده از پلتفرم خود، جذب کاربران جدید و همچنین افزایش ارزش توکن‌ها، از آن استفاده می‌کنند. در واقع پروژه‌های تازه‌وارد در صنعت کریپتوکارنسی، به‌صورت قرعه‌کشی و به‌عنوان پاداش تبلیغ، مقدار معینی از توکن شبکه خود را در مقابل فعالیت خاصی، به کیف پول کاربران انتقال می‌دهند. ایردراپ، یک راه ساده برای به دست آوردن ارز دیجیتال بدون خرید آن است. تقریبا هر روز ایردراپ‌های جدیدی در صنعت کریپتو ارائه می‌شود که البته به دست آوردن برخی از آن‌ها ساده‌تر است؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این رویدادها به یک اندازه قابل‌اعتماد نیستند.همراه ما باشید.

ایردراپ چیست و چگونه عمل می‌کند؟

اگر بخواهیم این واژه را از نظر لغوی معنا کنیم، می‌توان آن را «رها کردن در هوا» معنی کرد. در واقع ایردراپ یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی جهت اطلاع‌رسانی یک توکن جدید است. زمانی که شما به عنوان توسعه‌دهنده یک توکن نوظهور، رمزارز خود را وارد بازار کریپتو کنید، مادامی که افراد زیادی از رمزارز شما مطلع نبوده و کاربرد آن را ندیده باشند، اقدامی برای خرید و فروش و معامله آن نخواهند کرد؛ بنابراین استفاده از استراتژی‌هایی که سبب معرفی هر چه بیشتر توکن‌های جدید به افراد شوند، می‌توانند در گسترش آن‌ها نقش مؤثری داشته باشند.

فرایند Airdrop یک استراتژی تبلیغاتی برای ارزهای دیجیتال است که در آن، توسعه‌دهندگان توکن‌های رایگان به افراد اهدا می‌کنند. این مسئله می‌تواند به روش‌های مختلف اتفاق بیفتد؛ با این حال همه آن‌ها تا حدودی از جهات مختلف سودمند هستند. به عنوان مثال اگر در ازای خرید از یک وب‌سایت مقداری توکن دریافت کنید، رمزارز رایگان دلیلی برای تشویق شدنتان به خرید کردن است. در نتیجه آمار وب‌سایت فروشگاهی را بهبود می‌بخشید. از سوی دیگر رمزارز جدیدی به شما معرفی شده که آن را مبادله خواهید کرد و بر اعتبار آن می‌افزایید. در هر صورت به نظر می‌رسد ایردراپ فرایند مطلوبی است؛ اما پیامدهای آن را در ادامه بررسی می‌کنیم.

ایردراپ چیست و چگونه عمل می‌کند؟

انواع مختلف ایردراپ‌ها کدام‌اند؟

ایردراپ‌ها انواع گوناگونی دارند که با شناخت آن‌ها می‌توانید بهترین فرصت برای دریافتشان را نیز در نظر بگیرید. ه‍ر یک از این استراتژی‌ها که کلیتی یکسان دارند، برای موقعیت‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما نیز می‌توانید آن‌ها را بر حسب شرایطتان انتخاب کنید.

نوع استاندارد

رمز ارز ایردراپ استاندارد، نوعی سکه یا توکن است که برای تشویق کاربران و سهام‌داران، به صورت رایگان به آن‌ها اهدا می‌شود. این ترفند اغلب برای پذیرفته شدن یک پلتفرم از سوی جامعه مخاطب انجام می‌شود. برای دریافت این نوع سکه‌های رایگان کافی است در وب‌سایت پلتفرم مورد نظر ثبت‌نام کرده و کیف پولتان را به آن متصل کنید. در صورت برگزاری رویداد جدید، توکن‌ها به حساب شما واریز خواهند شد.

نوع بونتی

در نوع بونتی شما برای دریافت توکن رایگان، باید فعالیت‌هایی در فضای مجازی داشته باشید تا توکن به شما تعلق بگیرد. در این نوع ایردراپ در مقایسه با نوع استاندارد به مشارکت بیشتری از جانب شما نیاز است. از جمله فعالیت‌هایی که ممکن است برای دریافت Airdrop بونتی از شما درخواست شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اشتراک‌گذاری یک پست یا استوری درباره پروژه‌های بلاکچین
  • ثبت‌نام در یک خبرنامه
  • مشارکت و نظر دادن درباره یک پروژه در انجمن‌ها

نوع انحصاری

زمانی که برای مدت طولانی در یک پروژه فعالیت داشته باشید، به عنوان کاربر وفادار و فعال ممکن است مقداری توکن به شما تعلق بگیرد. در این حالت نوع انحصاری Airdrop را دریافت کرده‌اید.

نوع هولدر

نوع هولدر در مواقعی اتفاق می‌افتد که یک پلتفرم به ازای مقدار مشخصی از دارایی که در کیف پولتان ذخیره کرده باشید، مقدار معینی توکن رایگان به شما اهدا کند؛ بنابراین به هر میزان دارایی بیشتری ذخیره کرده باشید، توکن رایگان بیشتری هم دریافت می‌کنید.

مزایا و معایب ایردراپ

مزایا و معایب ایردراپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن پرداخته شود، مزایا و معایب ایردراپ است. بررسی هر دو بعد مثبت و منفی این مسئله به شما کمک می‌کند تا انتخاب کنید که می‌خواهید توکن رایگان دریافت کنید یا خیر. مزیت اصلی این رخداد برای معامله‌گران، دریافت مقداری توکن رایگان است که می‌توانند با آن‌ها معاملاتی را انجام داده و در صورت رشد ارزش توکن، سود مطلوبی را دریافت کنند. با این حال مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. به عنوان مثال:

  • باید بدانید که در برخی از سایت‌ها در صورت عدم اطمینان از امنیت کامل آن، ممکن است دسترسی به اطلاعات مهم شما سبب بروز مشکلاتی شود.
  • کلاهبرداری با توکن‌های جعلی نیز به همین شکل سبب دسترسی افراد به اطلاعات اساسی شما می‌شود.
  • لازم است به این نکته هم توجه داشته باشید که واریز شدن توکن به حساب شما، مالیاتی را برایتان به همراه خواهد داشت که باید آن را بپردازید.

نحوه دریافت ایردراپ

برای دریافت ایردراپ باید به نوع آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال نوع هولدر نیاز به ذخیره کردن سرمایه دارد و در صورتی که رویدادی آغاز شود، می‌توانید رمزارز رایگان دریافت کنید. چند مورد از راه‌های دریافت توکن رایگان از این استراتژی به شرح زیر هستند.

  • انجام جستجوهای بی‌وقفه و منظم برای پیداکردن فرصت‌های مناسب
  • دنبال‌کردن صفحه airdrop aggregators و ثبت‌نام برای نوع انحصاری
  • ثبت‌نام در پلتفرم‌های جدید برای استفاده از نوع استاندارد
  • دنبال کردن پروژه‌های در حال آماده‌سازی برای نوع بونتی

همچنین می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، توکن‌های رایگان دریافت کنید و بر دارایی خود بیفزایید.

  • coinmarketcap.com
  • airdrops.io
  • airdropalert.com
  • airdropbob.com
  • icomarks.com

با چک کردن مداوم این وب‌سایت‌ها می‌توانید فرصت‌های مناسب برای دریافت ایردراپ را شناسایی کرده و در صورت تمایل، آن‌ها را دریافت کنید.

کلام آخر

بهتر است همواره به این نکته توجه داشته باشید که مزایا و معایب همیشه در کنار هم قرار دارند و هر جا که مزایای زیادی به چشم می‌خورند، قطعا معایبی نیز وجود دارند؛ بنابراین بهتر است در این مورد هم با در نظر داشتن تمام مزایا و معایب، در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا