اقتصادی

سود بزرگ ترین شرکت های بورسی جهان از رمزارزها!

گزارش بانک گلدمن‌ساکس از شرکت‌هایی که بیت‌کوین خریدند:

بانک گلدمن‌ساکس در گزارشی اعلام کرد: شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری کلانی روی بیت‌کوین انجام دادند به طور متوسط ​​۳ برابر بهتر از سایر شرکت‌ها عمل کرده‌اند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، گلدمن ساکس، غول بانکی وال‌استریت، مجموعه‌ای از شرکت‌ها را که روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند شناسایی کرده که عملکرد بسیار بهتری نسبت به شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ داشتند.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن‌ساکس در یادداشتی سهام ۱۹ شرکت ایالات متحده را که دارای سرمایه بازار بیش از ۱ میلیارد دلار هستند و در صنعت رمزارز هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند را معرفی کردند.

سهام بسیاری از این شرکت‌ها عملکرد چشمگیری در بازار بورس آمریکا داشتند و متوسط ​​بازدهی مثبت این شرکت‌ها در سال جاری ۴۳ درصد بود که این سه برابر میانگین رشد شاخص اس اند پی بوده است.

شرکت‌های استخراج رمزارز (Marathon Digital Holdings) و (Riot Blockchain) بیشترین بازدهی را داشتند و به ترتیب ۲۱۸ درصد و ۱۵۱ درصد سود در سال حاصل کردند.

شرکت تسلا هم عملکرد خوبی داشته و قیمت سهام این شرکت در ماه ژانویه به بالاترین سطح خود یعنی ۸۸۳ دلار رسیده است. شرکت تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار روی ارز دیجیتال بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین شرکت فیسبوک هم قصد دارد ارز دیجیتال خود را امسال راه‌اندازی کند.

شرکت (MicroStrategy) از دیگر سرمایه‌گذاران بیت‌کوین است که بر اساس تخمین گلدمن‌ساکس ۴٫۵ میلیارد دلار بیت‌کوین دارد.

بر اساس این گزارش شرکت پرداخت (Jack Dorsey’s Square) هم ۲۲۰ میلیون دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین شرکت‌های پرداختی ،(MasterCard) (paypal) و (visa) همگی انواع مختلفی از دارایی‌های دیجیتال دارند و حتی در برخی موارد در این حوزه تجارت‌ می‌کنند.

هفته گذشته، دان ایور، تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری (Wedbush Securities) در یادداشتی در رابطه با آینده ارزهای دیجیتال نوشت: «آینده ارزهای دیجیتال تنها به سرمایه‌گذاری در بیت کوین و پیش‌بینی مسیر بالقوه قیمت این ارز محدود نمی‌شود… بلکه مربوط به توانایی‌های بالقوه‌ای است که بلاکچین‌ها و بیت‌کوین می‌تواند در دهه آینده در معاملات شرکت‌های بزرگ داشته باشد.»

با وجود عدم مشروعیت بیت‌کوین در ایالات متحده آمریکا شرکت‌های زیادی در حوزه بلاکچین فعالیت می‌کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا