اقتصادی

سکه امامی راه خود را جدا کرد

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته روند کاهشی دارد اما سکه امامی راه خود را جدا و اندکی افزایش را تجربه کرده است. قیمت دلار هم در کانال ۴۸ هزار تومانی نوسان دارد و قیمت انس کاهشی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، شنبه ۲۸ مرداد، قیمت طلا و سکه در مجموع روند کاهشی دارد و حتی طلا به سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بازگشته است. اما قیمت سکه امامی از این روند پیروی نکرده و اندکی افزایشی است. امروز قیمت دلار که روز پنجشنبه وارد کانال ۴۸ هزار تومانی شده بود، در همین کانال نوسان دارد و در لحظه تنظیم این خبر اندکی افزایشی است. اما قیمت طلای جهانی بر خلاف روزهای گذشته روند کاهشی دارد.

قیمت طلا و سکه امروز 28 مرداد 1402

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و به دو میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است؛ حدود ۱۲ هزار تومان کمتر از دیروز.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر اندکی صعودی و ۲۷ میلیون و ۹۰۸ هزار تومان است؛ حدود ۱۱ هزار تومان بیشتر از دیروز. در مقابل، نرخ نقدی سکه بهار آزادی ۱۰۱ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۸۷ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به شش میلیون و ۸۷ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۴۵ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به سه میلیون و ۱۴۹ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است. حباب نیم‌سکه اما با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، روی چهار میلیون و ۲۹ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر ۵۰ تومان از روز کاری گذشته کمتر است. حباب آن اما نسبت به روز پنجشنبه ۲۷ هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز ۵۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز ۳۵ هزار تومان کاهش داشته و به سه میلیون و ۲۷۱ هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا بر خلاف روزهای گذشته نزولی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی که این روزها در بازه زمانی یک ماهه روندی کاهشی داشته، حالا هم در ۳۰ روز گذشته حدود ۴.۱ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۸۹.۵۲ دلار رسیده، این به معنای کاهش حدود ۰.۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

تغییرات قیمت طلا و سکه شارپی می‌شود؟

قیمت دلار این روزها تحت تاثیر اقدامات بازارساز و خبردرمانی به کانال ۴۸ هزار تومانی رفته است. البته افزایشی‌های بازار تلاش می‌کنند قیمت ارز را به کانال ۴۹ هزار تومانی بازگردانند ولی هنوز موفق نشده‌اند. قیمت طلا و سکه نیز تحت تاثیر همین نوسانات، روند متناقضی به خود گرفته است. قیمت طلای ۱۸ عیار بعد از مدتی نوسان در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، دوباره به سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه بهار آزادی نیز در کانال ۲۴ میلیون تومان، روند کاهشی دارد اما سکه امامی امروز در همان کانال ۲۷ میلیون تومان روزهای گذشته، روند افزایشی دارد.

در این میان، مروری بر وضعیت سه ماهه اخیر دلار نشان می‌دهد که دلار فعلا نه میلی برای افزایش دارد و نه سیگنال کاهشی خاصی دریافت کرده است. قیمت دلار از خرداد ماه تاکنون در کانال ۴۹ هزار تومان خود را تثبیت کرده و در مقاطعی به کانال پایین‌تر رفته است. اکنون هم بسیاری معتقدند دلار همچنان در همین محدوده باقی می‌ماند و فعلا قصد تغییر کانال را ندارد. در بازار طلا علاوه بر این تاثیرگذاری این شرایط، رکود هم حاکم است و بر همین اساس به نظر می‌رسد بازار نباید انتظار تغییرات شارپی را در قیمت طلا و سکه داشته باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا