اقتصادی

سکه به کانال ۹ میلیونی سقوط کرد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته در پایان معاملات ۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قیمت خورد تا ورود سکه به کانال جدید یعنی ٩ میلیون تومان تثبیت شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین ‌، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت با ۱,۹۰۰ تومان کاهش، ۹۹۶ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.بیباری از معامله گران کاهش اندک قیمت را تثبیت شکسته شدن سد سخت مقاومتی در بازار طلا و سکه می دانند.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایین‌ترین حد یک هفته اخیر نزول کرد و تمام افزایش قیمت روزهای گذشته خنثی شد.

بهای هر اونس طلا که دیروز تا ۱۷۶۲دلار کاهش یافته بود تا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به ۱۷۷۳دلار رسید. آمار مطلوب از اعتماد مصرفی آمریکا و قیمت‌های بالاتر کالا، بازده اوراق خزانه را بالاتر برد و در نتیجه قیمت طلا پایین آمد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به بالاترین حد از ۱۵ آوریل رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی امن به شمار می‌رود را گران‌تر کرد. تحلیلگران و معامله‌گران پیش‌بینی‌های قیمت طلا را پایین برده‌اند و بسیاری بر این باورند که این فلز ارزشمند با احیای اقتصادی و ضعیف شدن جذابیت دارایی‌های امن، دیگر به رکورد قیمت بالایی که در سال گذشته به ثبت رساند برنمی‌گردد.

تکرار واگذاری کانال ۱۰میلیونی

سکه و مسکوکات طلا در بازار روز چهارشنبه شاهد کاهش قیمت بود، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی برای دومین بار در هفته جاری کانال ۱۰ میلیونی را واگذار کرد و به ۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید.

نوسان دلار کاهش یافته و بازار ارز چشم انتظار نتیجه برجام است و از آنجا که خبرهای خوشی از نشست وین به گوش رسیده، به نظر می‌رسد در روزهای آینده درصورت توافق نهایی شاهد کاهش قیمت دلار، طلا و سکه باشیم. با توجه به تعطیلی بازار و نبود سیگنال افزایشی یا کاهشی خاص احتمال اینکه قیمت سکه و طلا تا پایان هفته جاری همچنان نزولی باشد، بالاست.

طی سه هفته گذشته تعطیلی بازار طلا ناشی از تشدید بیماری کرونا باعث شد تقاضا بیش از پیش کاهش پیدا کند که این موضوع در کنار افت قیمت دلار روند نزولی طلا و سکه را بیشتر کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا