اجتماعیاقتصادی

سیل بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم ایران خسارت وارد کرد

وزیر کشور گفت: سیل اخیر کشور بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم ایران خسارت وارد کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست با علمای اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه سیل اخیر ۲۵ استان کشور را دچار آسیب ساخت، اظهار کرد: ۱۷۶ هزار خانواده در کشور درگیر سیل شدند.

رحمانی فضلی افزود: هم اکنون لوازم پنجگانه منزل بیش از ۱۰۰ هزار خانواده آماده است و به محض آماده سازی منازل به آنان واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: نخستین اقدام در شرایط فعلی پرداخت خسارت‌ها به سیل زدگان است که این پرداخت‌ها از گرگان آغاز شده و به طور جدی ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر کشور بیان کرد: در حادثه سیل اخیر کشور سیل فداکاری مردم توانست بر سیل طوفان آب غلبه کند.

رحمانی فضلی در ادامه به تنوع قومیتی فراوان در کشور اشاره کرد و گفت: با این وجود وحدت و انسجام خوبی بر کشور حاکم است.

وی اظهار کرد: مردم در مقاطع زمانی و در فراز و فرودهای مختلف با رشادت و جانفشانی‌های خود توانستند از عزت، استقلال و آزادی نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.

وزیر کشور همچنین به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در مذاکرات هسته‌ای حرف ما حق بود و طبق قوانین بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مجاز به برخورداری از پیشرفت‌های علمی است.

رحمانی فضلی مطرح کرد: بهره‌مندی جمهوری اسلامی از سلاح‌های نظامی با هدف بازدارندگی است.

ملت ایران تمام مشکلات پیش رو را مدیریت خواهند کرد

وزیر کشور در ادامه گفت: وقتی ملت ایران از تحریم‌ها و مشکلاتی که آمریکا به وجود آورد موفق شدند پس مشکلات اخیر را نیز می‌توانند مدیریت کنند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: آمریکا می‌داند نمی‌تواند با کشوری که موشک‌هایش زبانزد خاص و عام هست بجنگد پس تلاش استکبار جهانی بیهوده بوده و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به مذاکرات بین ایران و آمریکا افزود: وقتی آمریکا نمی‌تواند پای بند حرفای خود باشد چطور به خودش اجازه می‌دهد علیه ایران سخنرانی کند، وقتی می‌داند شکست می‌خورد و توان مقابله با کشور اسلامی را ندارد.

وزیر کشور بیان کرد: اوایل انقلاب نیست که ملت ایران انقلابی نوپا باشد، اکنون به پشتوانه ۴۰ سال پیروزی انقلاب می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد و با یکپارچگی با استکبار جهانی مقابله کند.

رحمانی فضلی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص صادرات نفت گفت: ایران منبع غنی از نفت است مردم هراسی از این سخنان نداشته باشند چرا که ایران بازوی قوی مانند سپاه دارد.

وی افزود: اکنون مردم ایران دارای تجربه هستند و دیگر فریب سخنان آمریکا را نخواهند خورد و به دشمنان ثابت خواهند کرد که با اخوت و برادری با استکبار جهانی می‌جنگند.

وزیر کشور در خصوص سیل اخیر در خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی با داشتن استانداری توانمند خیلی خوب این بحران را مدیریت کرد.

وی افزود: با مدیریت استاندار این منطقه، هزینه‌ها به طور مطلوبی کاهش داده شد و امیدوار هستیم که مشکلات به زودی رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا