اقتصادی

یک سیگنال مثبت مهم برای بیت‌کوین / رکوردزنی بیت‌کوین در ارزش واقعی بازار

آمار شرکت گلس‌نود نشان می‌دهد که ارزش تحقق‌یافته بازار بیت‌کوین با رسیدن به ۳۷۹ میلیارد دلار، رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در یک هفته گذشته بیت‌کوین روندی صعودی تا کانال ۴۷هزار دلاری داشت. در حال حاضر هم بیت‌کوین بالاتر از سطح مقاومتی حیاتی ۴۵هزار دلاری خود معامله می‌شود. در زمان نوشتن این گزارش هر بیت‌کوین با افتی سه درصدی نسبت به روز گذشته ۴۵ هزار و ۹۳۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن از مرز ۸۶۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

این روند در حالی رخ داده که معیارهای زنجیره‌ای بیت‌کوین بهبود زیادی یافته است. شبکه بیت‌کوین همچنان در حال جذب سرمایه‌های جدید است. در حال حاضر ارزش بازار واقعی یا تحقق یافته بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسیده است.
شرکت گلس‌نود که در حوزه رمزارزها فعال است گزارش می‌دهد: « ارزش بازار تحقق‌یافته در واقع اندازه سرمایه بازار فعال بیت‌کوین را اندازه‌گیری می کند. این اندازه‌گیری بیت‎کوین‌هایی که برای مدت طولانی معامله نشده‌اند، را شامل نمی‌شود.»

روند صعودی ارزش واقعی نشان می‌دهد که ارزهایی که در قیمت‌های پایین تجمع کرده بودند حالا معامله شده و بازار باید فشار طرف فروش را برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر جذب کند.

گلس‌نود توضیح می‌دهد: « روند صعودی ارزش تحقق یافته از اواخر جولای شروع شد و حالا به بالاترین سطح خود یعنی ۳۷۹ میلیارد دلار رسیده است. با توجه به روند صعودی قیمت لحظه‌ای، این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه جدید در حال تزریق به بیت‌کوین است و بازار قابلیت از بین بردن فشار عرضه را دارد. »

بهبود وضعیت استخراج‌کنندگان

این در حالی است که هش‌ریت بیت‌کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. بعد از سقوط ۵۰ درصدی بیت‌کوین در ماه می به دلیل سرکوب رمزارزها در چین، حالا در دو ماه گذشته هش‌ریت بیت‌کوین ۲۵درصد افزایش یافته و به ۱۲۲ اگزاهش بر ثانیه رسیده است.

با این حال تراز خالص ماینرهای بیت‌کوین نیز در دو ماه گذشته رشد داشته است. رشد خالص تراز استخراج‌کنندگان نشان می‌دهد که فشار فروش کاهش یافته است. در یک ماه گذشته تغییر جایگاه خالص استخراج‌کنندگان بیت‌کوین مثبت شده است.

منبع: Coingape

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا