کسب و کار

شاخص ارزهای خارجی در هفته های اخیر چه تغییری کرده است ؟

خرید و فروش و مبادله ارزهای خارجی، همواره جز پر ریسک ترین سرمایه‌گذاری‌های ممکن بوده و هست. چرا که شما از تغییر قیمت‌های لحظه‌ای با خبر نبوده و ممکن با یک‌ نوسان کوچک، کلی ضرر کنید. همانطور که در سال های اخیر شاهده آن بوده‌اید، قیمت دلار از پایین‌ترین شاخص‌ها به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است، که بالاترین نرخ در طی این سال‌ها به حساب می‌آید. اگر قصد دارید بر روی ارز دلار سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است به نکات بسیاری توجه کرده و مطالعات زیادی را در این زمینه انجام دهید. مجموعه ما در سایت (alirezaxchange.com)، تمامی نکات مورد نظر برای خرید و فروش ارزهای مختلف را به طور رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌‌توانید از مشاوره‌های رایگان این وبسایت نیز استفاده کنید.

خرید یورو، یکی دیگر از سرمایه گذاری‌هایی است که می تواند سود بسیار کلانی برای شما به ارمغان آورد. در سال ۲۰۲۲، اکثر بانک های معتبر جهان پیش بینی کرده اند که قیمت یورو، در نیمه دوم سال جهش بلندی نسبت به ارز دلار خواهد داشت و نسبت به آن به طور چشمگیری تقویت خواهد شد.

با این حال، موج دوم شدید اپیدمی ویروس کووید ۱۹ و عدم اطمینان در مورد تاثیرات سیاسی و اقتصادی آن، می‌تواند پیش‌بینی‌های یورو را در این ماه‌ها و پس از آن، تغییر دهد. از دیگر دلایلی که می‌توان در رابطه با فواید خرید یورو ذکر کرد، در مورد پیش‌بینی‌های کارشناسان برتر اقتصادی می‌باشد. کارشناسان بانکی پیش‌بینی کردند که خروج بریتانیا از منطقه یورو (برگزیت)، در نیمه اول سال آینده نهایی می‌شود و در صورتی که این اتفاق عملی شود؛ می‌تواند از نرخ ارزهای یورو و پوند حمایت بسیاری کند.

عدم اطمینان شرکت ها و بانک های قدرتمند جهان در‌ مورد خطر ناشی از پاندمی ویروس COVID-19، نوسانات را در بازارهای ارز از جمله یورو و پوند افزایش می دهد. همین امر می‌ تواند آسیب های بسیاری را به نرخ این ارز های بزرگ وارد کند. بانکداری های بزرگ پیش بینی می کنند که قیمت دلار در مقایسه با قیمت ارز یورو ، به ویژه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ ، نسبتا ضعیف باقی بماند.

بنابراین برای اینکه یک معامله و مبادله ارزی موفقی داشته باشید ، قبل از هرچیز ؛ با علم خود را در این زمینه با مطالعه‌های گوناگون و کسب تجربه های متفاوت، افزایش دهید. سپس می‌ توانید با مراجعه به سایت های معتبر و گرفتن مشاوره های بسیار، با خطر کمتری ریسک کرده و شانس خود را امتحان کنید.

قیمت یورو

منظور از شاخص دلار سنا چیست و چه کاربردی دارد ؟

منظور نرخی از قیمت محاسبه شده ارز دلار در سامانه سنا (سامانه نظارت ارز) می باشد. این سامانه وظیفه دارد تا میانگین و معدل نرخ داد و ستد ارز ها را اعلام کرده. روش کار این سامانه ، بر مبنای معاملات انجام شده در صرافی های دارای مجوز و معتبر داخل کشور می‌ باشد. این مجموعه تحت نظارت بانک مرکزی کشور قرار داشته و نرخ های مبادله شده را ؛ هر روز از ساعت ده صبح تا حدود شش عصر ، به طور ساعتی اعلام می کند.

 مبادلات ارزی چند نوع بوده و چه تفاوت هایی دارند ؟

  • معاملات نقدی ؛ معامله ای است که به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت گرفته و می توان با تعیین نسبت نرخ مورد نظر ما به نرخ ارز دلار، آن را انجام داد.
  • معاملات سلف و بلند مدت؛ جز معاملاتی می باشد که ما یک هدف بلند مدت در هنگام آغاز معامله، در نظر می گیریم. سپس با توجه به هدف مورد انتظار که می تواند چند روز ، چند هفته و یا چند ماه باشد؛ سود به دست آمده را استخراج می کنیم.
  • معاملات قابل تعویض؛ اگر به طور همزمان، ترکیبی از دو معامله نقدی و سلف را داشته باشیم، معامله تعویضی نام خواهد داشت. هدف اصلی از انجام این معاملات، دوری از خطر نوسانات بازار ارز و اجتناب از رسیدن ضرر های مالی کلان می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نرخ ارز ها به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

صرافی علیرضا

شرکت تضامنی علی حاجی و شرکا، یکی از بهترین و قابل اعتمادترین صرافی های کشور بوده و سابقه بیش از سی سال تلاش و همت در زمینه جابجایی و مبادله ارز های مختلف را دارا می‌باشد. بیشتر پیش‌‌بینی‌‌های بانکی حاکی از آن است که نرخ ارز یورو در سال ۲۰۲۰، ضعیف‌ تر از حد انتظار بوده است. اگر برای معاملات ارزی به دنبال یک صرافی کاربلد و مجرب می‌ گردید، پیشنهاد می‌کنیم که با سایت (alirezaxchange.com) مراجعه کرده و انجام کارهای خود را به ما بسپارید. برای خرید ارزهای دلار و یورو و آگاهی از تازه ترین قیمت‌های این ارز ها، کافیست که به وبسایت ما سر زده و یا از طریق راه های ارتباطی ما؛ با مشاورین ما تماس حاصل کرده و از اطلاعات بیشتر، بهره مند شوید. در هنگام معامله ارزی باید به یک سری از خطرات موجود توجه داشت و آن انتشار اخبار جعلی در مورد نرخ ارز ها می‌باشد. بنابراین بهتر است همواره به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا