بورس

بازار سهام کمی جان گرفت/ اخبار خوب بورسی ادامه‌دار است؟

شاخص بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار متعدد رشدی مثبت داشت. امروز شاخص کل وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی شد.

به گزارش روند بازار، بازار سهام امروز تحت تاثیر اخبار متعدد مثبت رشد داشت. شاخص کل با حدود ۱٫۴۶ درصد رشد وارد محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحدی شد. ارزش معاملات امروز نیز بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد داشت.

فارس، فولاد، شستا و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز را داشتند و خبهمن، فولاد، خگستر و بورس نیز امروز پرتراکنش‌تر از سایر نمادها بودند.

خبرهای متعددی از جمله افزایش سرمایه شستا و وبملت، بازگشایی شپنا، برگزاری جلسه برای قیمت‌گذاری خودرو و حذف ارز ترجیحی از برخی اقلام دارویی روی بازار امروز تاثیر مثبتی داشتند و به رشد شاخص کل کمک کردند.

شیمیایی، خودرو، بانک‌ها و فرآورده‌های نفتی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. بیشترین ارزش معامله برای نمادهای پالایش، دارایکم و وبملت ثبت شد و وبملت، خبهمن و وتجارت نیز بیشترین حجم معامله را داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز باحدود ۱۶۹ واحد رشد به کانال ۲۰ هزار و ۱۸۷ واحدی وارد شد. آریا، زاگرس و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص فرابورس داشتند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: امروز حال بازار به واسطه اتفاقات مثبتی که افتاد و همچنین اخبار شب گذشته کدال از جمله افزایش سرمایه شستا، تغییر بازار ذوب، افزایش سود زیرمجموعه‌های فولاد، تعدیل پالایشی‌ها و …. خوب بود.

وی ادامه داد: تمامی شرایط دست به دست هم دادند تا بازار کمی جان بگیرد و برای فردا نیز ادامه روند را خواهیم داشت.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا