بورس

بورس سبز شد/ افزایش ارزش معاملات خودرویی‌ها

امروز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه شاخص کل بورس با رشد پنج هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز افزایش پنج هزار و ۳۱۴ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل بورس تهران پس از چند روز سرخ‌پوشی، امروز به واسطه اخبار مختلف نتوانست سبزپوش شود. کارشناسان عقیده دارند که فردا نیز شاحص همین روند را ژیش می‌گیرد. از سوی دیگر ارزش معاملات خودرویی‌ها نیز امروز افزایشی شد.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۷ درصد افزایش داشت و به محدوده ۴۲۸ هزار و ۳۰۸ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۴۳۸ هزار و ۴۹۰ معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای شپنا، فملی، شبندر، پارس، شتران، نوری، شبریز و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای وتجارت، وبصادر، خودور، اخابر و کنور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افرایش ۶۳ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۶۱ هزار ۴۰۰ معامله بود.

امروز نمادهای فغدیر، آریا، غصینو، شگویا، شبصیر، تجلی و دتوزیع بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کزغال، خدیزل، پخش و اتکای نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فغدیر، مدیریت، کرمان، فزر، آریا، زملارد و گدنا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۲۳ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۹۰ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بازار سرمایه نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان رسید.

بورس دیروز یعنی ۹ خرداد ماه افزایش سه هزار و ۳۱۶ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا