بورس

تغییر جهت سهام نفتی/ شاخص کل بورس نزولی شد

امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه شاخص کل بورس با افت بیش از ۱۵ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۲۳ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود یک درصد افت داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز کاهش ۱۵ هزار و ۳۵۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس در سه گروه فرآورده‌های نفتی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و خودرو و ساخت قطعات رقم خورد. در حالی حقوقی‌ها صف خرید محصولات شیمیایی و تجارت عمده فروشی را داشتند.

کاهش شاخص کل هم‌وزن بورس


بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن یک درصد افت داشت و به محدوده ۳۳۹ هزار و ۱۰۰ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۴۱۵ هزار و ۱۶۱ معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فملی، شبندر، شستا، شپنا، شتران، وبملت، فولاد و خودور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای شپدیس، کچاد، شیراز، پارس و خراسان تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس افت کرد


در روز شنبه شاخص فرابورس با کاهش ۸۷ واحدی به محدوده ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۸۴ هزار و ۵۳۵ معامله بود.

امروز نمادهای صبا، فرابورس، آریا، خدیزل، غصینو، بپاس و فرز بیشترین تاثیر منفی و نمادهای هرمز، دماوند، وهور، زاگرس نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، سدبیر، آریا و توسن نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

بیش از سه درصد از نمادها معادل ۷۳ نماد رشد داشتند. ۲۲۳ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا