بورس

بهاری‌ترین روز بورس در اردیبهشت/ شاخص هم‌وزن رکورد شکنی کرد

امروز چهارشنبه ۲۱ اردبیشهت ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۴ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۲٫۲۲ درصد کاهش داشت.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز رشد ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید.

امروز رکورد معاملات هم‌وزن در سال ۱۴۰۱ شکست.

رشد شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۲٫۲۲ درصد رشد داشت و به محدوده ۴۳۸ هزار و ۴۰۹ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۶۲۶ هزار و ۴۵۱ معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۴۲۱ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، وغدیر، شستا، کگل، شپنا، شپدیس، پارسان و شبریز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای وسینا، جم پلین، تپیمپی، امید و حتاید بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس صعودی شد

در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۳۰۶ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۳۹۶ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۳۹ هزار ۶۳۵ معامله بود.

امروز نمادهای مارون، شگویا، صبا، غصینو، هرمز، وسپهر و کگهر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای دماوند، شپاس، غگلپا و رنیک نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، تجلی، آریا، کرمان، فرابورس، فجهان و مدیریت نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۴۷ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافت و ۳۱ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا