اقتصادی

شاخص بورس ۳۶۹۵ واحد رشد کرد

شاخص بورس امروز با رشد ۳۶۹۵ واحدی در پایان معاملات به ۳۰۹ هزار و ۶۶۵ واحد رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۶۹۵ واحد رشد معادل ۱.۲۱ درصد به ۳۰۹ هزار و ۶۶۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با ۹۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۲۱ درصد به ۸۲ هزار و ۹۶۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۶۱۵ واحد رشد معادل ۳.۱۹ درصد به ۸۴ هزار و ۵۶۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۷۴۹ واحد افزایش، معادل ۳.۱۹ درصد به ۵۶ هزار و ۵۶۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۶۸۰ واحد رشد، معادل ۱.۶۳ درصد به ۳۵۳ هزار و ۷۶۸ واحد، شاخص بازار اول با ۲۶۲۱ واحد صعود معادل ۱.۱۸ درصد به ۲۲۵ هزار ۴۹۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۸۰۹ واحد رشد معادل ۱.۲۶ درصد، به ۶۲۷ هزار و ۷۸۰ واحد رسید.

از سویی دیگر امروز ۶ نماد «رمپنا با ۱۵۲ واحد، فولاد با ۱۳۸ واحد، شبریز با ۲۳۰۱۰۰، خودرو با ۹۹ واحد، وغدیر با ۹۶ واحد و دعبید با ۹۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

صعود شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «ذغالسنگ با ۴۲۳ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۳۱۵ هزار و ۷۱۰ واحد، وسایل ارتباطی با ۴۹۷ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۳۰۲ واحد، سایر مالی با ۲۲۳ واحد رشد معادل ۴.۶۴ درصد به ۶۲ هزار و ۶۵۴ واحد، مواد دارویی ۱۷۰۷ واحد افزایش معادل ۴.۵۹ درصد به ۴۰ هزار و ۱۹۵ واحد، کانی غیرفلزی با ۶۰۴ واحد رشد، معادل ۴.۵۴ درصد به ۲ هزار و ۳۸۷ واحد، محصولات کاغذ با ۳۸۸۹ واحد افزایش معادل ۴.۵۴ درصد به ۹ هزار و ۵۴۷ واحد، سایر معادن با ۲۸۸۷ واحد رشد معادل ۴.۴۳ درصد به ۶۸ هزار و ۲۷ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «دکوثر، شکلر، ددام، خرینگ، ولملت، کفپارس و ستران» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غدشت، فاذر، پارس، شبهرن، جم، سصفها و وبصادر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۹۰ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۴۴۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا